PDA

View Full Version : Kilka propozycji



Kovalchuk
27-06-2013, 00:06
Witajcie serdecznie, jak już większość osób zauważyła, serwer ruszył pełną parą, zapowiadane eventy oraz updaty mają miejsce lub będą miały, z przyjemnością chciałbym przedstawić kilka propozycji, które po prostu w pewnym sensie mogą ułatwić lub ulepszy/zmodernizować system gry, no to lecimy!

Propozycja nr. 1

Jak wiemy, na serwerze jest niebotyczna suma pieniędzy, nadeszły takie czasy, w których każdy "pada" aby oszczędzić kilku sekund powrotu z danej lokacji, teraz o pieniądze jest niezwykle łatwo z przyczyn oczywistych.


Podaż pieniądza - ilość pieniądza w obiegu. Pojęcie obejmuje zarówno gotówkę, wkłady a'vista, jak i niektóre papiery wartościowe. Kontrola podaży pieniądza jest jednym z elementów polityki pieniężnej prowadzonej przez banki centralne.

Wnioskując już na powyższym, jeśli chcemy zwiększyć podaż, zwiększamy przez bank centralny stopę procentową, jeśli chcemy zmniejszyć robimy to samo, zmniejszając ową stopę.

Teraz zakładając (przechodząc do sedna sprawy), że naszym bankiem centralnym jest Ekipa Apo, która daje nam swój produkt dostępny za złotówki (chodzi o PACC RUNE) co następuje:

a) - ustawienie ceny minimalnej PACC Runy - chodzi o to, że jeśli chcemy kupić od gracza za KCC PACC RUNKĘ musimy dać więcej niż cena minimalna tej PACC RUNY np. 150kcc
b) - wprowadzenie przedziałów kosztów PACC Runy zależnie od poziomu - wg. mnie jest najlepszym rozwiązaniem, dlaczego ?
wystarczy tylko zobaczyć na zarobki gracza z poziomem 500, a gracza z poziomem 3000 i czy Waszym zdaniem powinni płacić tyle samo za runę, jeśli gracz z poziomem 3000 może przez 5h zarobić na runę, a gracz z poziomem 500 musi zarabiać niezwykle więcej. Do tego trzeba byłoby zrobić skrypt w którym:
- gracz posiada konto w którym jego najwiekszym lvl jest postac o nicku y
- posiada również na tym koncie postać o nicku x, na który chciałby kupić Pacc Runę
- skrypt automatycznie wyszukiwałby najwyższy poziom(y) i blokował by kupowanie run na gracza z mniejszym lvl (x)

Sumując:
Chciałbym, by gracz który posiada 3000 lvl, który przez bardzo krótki czas może zarobić, płaciłby za PACC RUNĘ więcej niż gracz z poziomem 500.

Propozycja nr. 2

Namieszałem Wam w głowie finansami i bankami :D teraz przeniesiemy się do mistycznego świata ;)

Celem mojej propozycji jest również zmniejszenie pieniędzy na serwerze, po przez możliwość dodawania ładunków do swojego ekwipunku.

Pewien NPC oferowałby nam możliwość doładowania:
a) broni - ładunek (+) oraz ładunek (-)
b) zbroi

Po wykonaniu szeregu misji niezwykle trudnych oraz po prostu logicznych (zostawię do Santano ;) ).
Jeśli jakimś cudem uda nam się wykonać te misje, pewien starszy arcymag zaoferuje nam możliwość doładowania zbroi ładunkami wyżej wymienionymi, procedura ładowania:

Po wykonaniu misji rozmawiamy z NPC hi/doladowanie/tak/zbroja----> Oferujemy zbroję naszemu magowi ----> Dzięki, przyjdź po upływie x czasu, aby odebrać zbroję ----> [po upływie x czasu] hi/zbtoja ----> Proszę, Twoja zbroja została pomyślnie naładowana/Proszę, lecz Twoja zbroja została ujemnie doładowana

Ładunki możemy wytwarzać raz na jakiś czas, np. raz na dobę, wytworzenie trwa np. 6h

Tak jak widzicie, możemy pomyślnie doładować zbroję, oraz niestety, możemy wygenerować ładunek minusowy, tutaj sprawa wygląda tak:
(+) Przez 6h nasza zbroja generuję: dodatkową liczbę hp, dodatkową liczbę mp, + 25% exp więcej oraz nasza postać regeneruję x hp oraz mp/s

(-) Przez 6h nasza zbroja generuję: szkodliwe "promieniowanie" przez które tracimy określoną liczbę hp oraz mp / 10s (np. 1000hp i mp / 10s), jesteśmy bardziej podatni na obrażenia zadawane przez potwory o 25%

Taka sama procedura obejmuję doładowanie broni, przy czym zmieniamy trochę ładunki:
(+) Przez 6h nasza broń wytwarza wirowe pole magnetyczne, przez co gdy będziemy używać swoich czarów ofensywnych automatycznie pole magnetyczne działa na wszystkie cele będące w zasięgu czaru z siłą 35% mniejszej od siły czaru ofensywnego (krócej mówiąc, zadajemy dodatkowe obrażenia TYLKO POTWOROM, po użyciu naszego czaru)

(-) Przez 6h nasza broń zadaje obrażenia dwukrotnie mniejsze, oraz prędkość poruszania się naszej postaci spada do 50%

Oczywiście płacimy odpowiednią kwotę za każdy ładunek (tutaj kwestia szczęścia).


Propozycja nr. 3

Po tym wszystkim, nie pozostaje mi nic innego jak przedstawienie najmniej skomplikowanej propozycji:

możliwość zamieniania scarab coinsow na inną walutę - chyba nie muszę tłumaczyć, że w teraźniejszych czasach sc po prostu są monotonne, trzymane w gbp oraz długo sortowane.


No to na tyle, proszę o przedstawienie swoich opinii na ten temat, będę wdzięczny,

pozdrawiam i niech moc będzie z Wami!

#edit proszę nie głosować w ankiecie, bez uzasadnienia.

hunterkula
27-06-2013, 09:09
Jestem tylko za propozycja z sc.

Carlos!
27-06-2013, 09:28
Okej, zaczne od początku
Świat realny to nie jest to samo, co świat fikcyjny - ten pierwszy jest o wiele bardziej dokładny i dopracowany.

Propozycja numer 1
Całkowicie nieprzemyślana. Gracz X ( w tym wypadku postać z 3000lvl'em) idzie sobie zarabiać gdzieś tam na exe, loot jaki jest wiadomo, bardzo dobry no i załóżmy, ze po jakimś czasie zarabia sobie na pacc runke. Przy Twojej propozycji oczywiscie dla gracza z takim levelem pacc runka bedzie droższa. To gracz X sobie mysli. "Kurde! Po co będe płacił XXX kcc na moim poziomie, skoro mam noob chara 15 level! (na innym koncie) Szybko do depo (hi/parcel) i kasa przerzucona na 15lvl, z noob chara kupujemy, wysyłamy z powrotem i jestesmy na +! Podsumowując nie da się zrobić tak, że jedni będa mieli drozej, inni nie. Ci pierwsi przecież też musieli troche włożyc w ten 3k level.

Propozycja numer 2
Całkiem ciekawa, ale ja byłbym raczej za czymś takim, że po zrobieniu arcytrudnego i wymagającego (!) czasu oraz pieniędzy questa, uzyskamy dostęp do NPC (np. Kowal) i u niego będziemy mogli ulepszać przedmioty od +0 do +4 i żeby zredukować troche kasy i eq wyglądałoby to tak:

Chcemy ulepszyć Pandemke na +0.
Hi -> Zbroja -> Ulepszyc -> Pandemonium Armour

NPC: Aby ulepszyć Pandemonium Armour na +0 musisz mi przynieść - Oryginalna Pandemke + jeszcze jedna sztuke i 20kcc. Dajemy przedmioty i NPC nam ulepsza.
Szansa na pomyslne ulepszenie 80%.
Z każdym kolejny + szansa maleje o 20 %, a koszt ulepszenia kosztuje 20kcc więcej (oczywiscie liczby sa podane przeze mnie i jak najbardziej podelgają dyskusji).

Porpozycja numer 3

Jestem na tak i na nie. Uważam, że to już jest jednak za duże rozdrabnianie się, chociaż w sumie więcej miejsca w plecaku, depo, etc.

BAŁT
27-06-2013, 09:55
Jak dla mnie to tylko za sc jestem ! przydalo by sie juz coś w co zamienic można by 100 sc . Ułatwiło by to życie nam i wymiennikom np ;]

Co do reszty to kto ustalał by tą cenę i czemu ma zależeć od lvl ? czy w sms też pytali by o lvl ? <Słabo to widzę> są znacznie ciekawsze i fajniejsze sposoby na pozbycie się kasy z serva ;p np questy czy eventy jak ten tylko przedmioty inne potrzebne i nagrody ale to juz temat na inna bajkę .

Tyle z mojej strony ;)

Kovalchuk
27-06-2013, 09:55
#Carlos
Chciałbym jeszcze, aby była możliwość by Pacc Runkę nie można było ruszać, jedynie odebrać i użyć bądź sprzedać. Jest to skomplikowana propozycja, ale wg. mnie nie jest sprawiedliwym płacić takie pieniądze, które dla 3k lvl są śmieszne, a dla niższych poziomów to jest majątek bardzo duży.

Rekrut
27-06-2013, 09:59
Jestem tylko za propozycją nr 3.

Reszta jak dla mnie zbędna

gwnstopro
27-06-2013, 10:40
Jestem tylko za propozycją 3.

KaZeK
27-06-2013, 10:43
Zróbcie jeszcze ZUS i OFE, będziecie sobie robić składki emerytalne/zdrowotne od każdego profitu z zarobionych pieniędzy na expie.

#t
Tylko propozycja numer 3 jest godna uwagi, reszta to urojenia Twojej bujnej wyobraźni.

Pit
27-06-2013, 11:16
Kiedyś napisałem propozycję na temat tych walut na APO, tygrys napisał że zostanie to wprowadzone, ale od tamtego czasu nie zostało.. Może teraz dotrze do administracji:)

Jestem tylko za propozycją numer 3