PDA

View Full Version : Ojej! Pomocy! Nie umiem pracy domowej! - Czyli ogólna pomoc.


Strony : 1 2 [3]

Niklas
29-01-2011, 22:21
1. Zamień jednostki:
a) 150g = ................. kg
b) 53kg = ................. dag
c) 48mg = ................. dag
d) 77g = ................... dag
e) 23dag = ................ g
f) 197g = .................. mg

Zadanie 1.
Oblicz ciężar skrzynki z jabłkami o masie 15kg. Wynik podaj w niutonach.

a) 150g = 0,15kg
b) 53kg = 5300dag
c) 48mg = 0,048dag
d) 77g = 7,7dag
e) 23dag = 230g
f) 197g = 197000mg

Zadanie 1
1kg = 9,81N
15 * 9,81N = 147,15N

Piko
30-01-2011, 00:42
@Andreas Jacques
http://www.strategie.com.pl/teksty/zbrojownia/bron/bron/rak-1.jpg

Kornas Pall.
31-01-2011, 22:45
LOLOLOLOLOLOL nic xd zostałem w chuja zrobiony przez dziewczyne xd

9x-7i > 3(3x-7u)
-7i > -21u
i < 3u

Salik Shoter
03-02-2011, 20:23
Potrzebuję przepisu na interpretację wiersza

MA to wyglądać mniej więcej tak:

Składniki:
*bababb
*asfb
*rozne jakies takie

Sposob przygotowania:

Sam sobie napisze wiec maiec

Za pomoc repp :D

Refresh
07-02-2011, 19:01
Rozprawka na temat: Dokonaj oceny polskiego września.
Na teraz!
Reput za to będzie. xd

n0name1
07-02-2011, 20:27
OCENA WRZEŚNIA
1939

Nikt z ówczesnych mieszkańców Polski nie spodziewał się , że Polacy odniosą tak druzgocącą klęskę z wojskami Niemiec . Składała się na to propaganda polskich gazet głoszących w czasie działań wojennych potęgę wojsk Polski. Uważam , że propaganda owa również przyczyniła się do wielkiej klęski . Ludność źle informowana była bardzo zaskoczona sytuacją , która zastała ich podczas wojny.
Żołnierze Polscy zamiast pilnować wyznaczonych pozycji musieli osłaniać odwrót.
Klęska była też powodem złego przygotowania pod względem sprzętu. Lotnictwo oraz wojska pancerne nie były porównywalne do wojsk Niemieckich. Tankietki TKS były to jedynie namiastki czołgów a czołgi
lekkie 7 TP mimo , że dobrze zachowywał się w terenie miał jednak za cienki pancerz by pojedynkować się ze swymi Niemieckimi odpowiednikami.
Lotnictwo polskie było lepiej wyposażone od wojsk pancernych ale tym razem Naczelne Dowództwo nie zadbało o ilość . W szczególności wart uwagi jest najnowocześniejszy w owym czasie bombowiec \"Łoś\".
Niestety mała ilość tych samolotów w Lotnictwie Polskim nie pozwoliła by ta wspaniała myśl technologii wojennej miał decydować o losach kampanii wrześniowej .
Najlepiej wyposażoną jednostką Armii Polskiej była Marynarka Wojenna. Jednostka ta dysponowała jednymi z najlepszych maszyn w ówczesnej Europie .
ORP \"Orzeł\" , ORP \"Jaskółka\" i ORP \" Wicher\" to jedne ze wzorów statków Oddziałów Marynarki Wojennej .
Piechota Polska dysponowała również dość dobrym wyposażeniem. Szczególną sławę zyskał pistolet V i S i
tajna broń Wojska Polskiego KB PPANC. \"Urugwaj\".
Był to najlepszy w 1939 r. karabin przeciwpancerny na świecie . Niestety podobnie jako przy \"Łosiu\" Polacy dysponowali wyłącznie kilkoma egzemplarzami tej wspaniałej broni . Do tego broń była do tego momentu zatajona , że przysyłano ją w pudłach od konserw a specjalistów do obsługi tej broni było bardzo mało .Na przykład podczas bitwy nad Bzurą zaskoczeni żołnierze nie umieli posługiwać się tą bronią.
Wyposażenie artylerii mogło również być znakomite ale było za drogie . Pozostałe oddziały dysponowały raczej słabym uzbrojeniem .
Ogólnie polskie odziały były dobrze wyćwiczone i posiadając porównywalną broń do posiadanej przez Niemców z pewnością obronić było by się łatwiej.
Innym ważnym czynnikiem przegranej we wrześniu były błędy Naczelnego Dowództwa związane z wcześniejszymi planami wojennymi. Warte uwagi jest rozstawienie wojsk. Polska nie dysponowała wielką Armią natomiast oddziały ustawione były na całej szerokości granicy. Jeszcze przed wojną błędy w rozstawieniem żołnierzy zauważył jeden z francuskich generałów , który proponował ustawienie wojsk w okolicach Warszawy i na rzece Pilicy i dalej w góry.
Umożliwiło by to lepszą koncentracje wojsk i stworzenie teoretycznie większej i lepiej wyposażonej armii .
Kolejnym elementem była zła łączność utrudniająca odpowiednie zarządzenia i prowadzenie ewakuacji .
Zaskakujące uderzenia Lufftwafe , powodujące największe zniszczenia w komunikacji i łączności , świadczą o słabym przygotowaniu do obrony przeciw lotniczej .
Najbardziej znanymi powodami porażki wrześniowej są jednak trzy ważne czynniki . Pierwszy - atak od wschodu armii ZSRR (co było zaskoczeniem , zważywszy , że w pierwszych dniach wojny Rosjanie zachowywali neutralność) co za tym idzie paskudne położenie , praktycznie oblężenie ze wszystkich stron , a także najbardziej kontrowersyjna do tej pory bierna postawa sojuszników . Anglia i Francja ogranicza się jedynie do wypowiedzenia 3 września wojny Rzeszy.
Według relacji gen. Alfreda Jodla gdyby sojusznicy Polski czynnie pomogli Polakom ówczesne Niemcy nie miały by żadnych szans i wojna szybko się skończyła.
Wkrótce jednak bo nie cały rok później Francji i Anglii przyjdzie surowo zapłacić za bierność we wrześniu 1939.
Według mnie obrona Polski mogła by odnieś sukces wyłącznie przy wiernej postawie sojuszników
a także gdyby Piłsudski nie hamował reformy wojska umożliwiającą lepsze wyposażenie , którego we wrześniu było brak

Refresh
08-02-2011, 19:31
Powiedzcie, jakie - według Seweryna Baryki - korzyści materialne i duchowe wynikają dla społeczeństwa z realizacji idei szklanych domów. Na kiedy? Na czwartek ;D Krótko i zwięźle bym prosił ;c Reputa postawie.

Empty
09-02-2011, 15:16
Potrzebuję pracę na informatykę.
Temat pracy to "Plan wycieczki 3 dniowej". Coś takiego jak na niżej zamieszczonym przykładzie :
http://www.megaupload.com/?d=9GDTOVVC

n0name1
09-02-2011, 16:46
Do GRATZ ja Tobie tu napisałem ten początek jeszcze dlaczego zaczął,ale chodzi o te Domy .(jeśli to napiszesz to powiedz co dostałeś :P )

Pan Baryka przemierzył olbrzymie przestrzenie, by wrócić do swej rodziny. Żonę zastał w grobie, syna w skrajnej nędzy. Jego jedynym celem staje się teraz namówienie Cezarego na wyjazd do Polski. Mimo choroby i braku środków finansowych podejmuje trud kolejnej podróży. Na zachętę opowiada Czarkowi zmyśloną historię o ich dalekim kuzynie, lekarzu-wynalazcy, który rozpoczął w Polsce budowę nowej cywilizacji, której podstawą stało szkło. To z niego buduje się wygodne, estetyczne mieszkania, dostępne dla wszystkich, nawet najbiedniejszych obywateli. Nowa technologia rozwiązała wszystkie ważne problemy społeczne i ekonomiczne. Według słów starego Baryki budowa i obsługa szklanych domów daje zatrudnienie każdemu człowiekowi zgodnie z jego zdolnościami. Dzięki pracy artystów i indywidualnym upodobaniom mieszkańców nowe osiedla są nie tylko wygodne, ale i piękne, co sprawia, że nawet bogaci ludzie chcą w nich mieszkać. Dzięki tym rozwiązaniom w sposób naturalny zapanowała w kraju upragniona równość i sprawiedliwość. Możliwość swobodnego rozwoju każdej jednostki i równe prawa doprowadziły do wygaśnięcia konfliktów, zapewniły poszanowanie ludzkiej godności. Nie można potępiać ojca za to kłamstwo. Wizja ta wyraża wszystkie pragnienia pana Baryki i ukazuje go jako marzyciela, idealistę, romantyka. Stary i schorowany Baryka to człowiek przemieniony miłością do ojczyzny, jego męczeńska podróż do kraju ojców, czyni go prawie świętym. W ostatnich słowach przed śmiercią zaklinał syna, by bez względu na wszytko jechał dalej do Polski:

n0name1
09-02-2011, 22:51
Salik Shooter
Sorki ,że nie zobaczyłem :/
Jeśli aktualne (napisałem trochę innaczej ,ale to chyba to ):


Analiza i interpretacja wiersza jest jednym z trudniejszych zadań. Wymaga umiejętności napisania eseju interpretacyjnego, znajomości teorii liryki. Podjęcie się tego zadania wymaga wyobraźni, oczytania, swego rodzaju wrażliwości na język poetycki. Autorzy utworów lirycznych opisują przecież przede wszystkim własne przeżycia, emocje, doznania. Ważna jest zatem zdolność interpretującego wiersz do empatii, a zatem do wczucia się w to, co przeżywa podmiot liryczny (czyli "ja" liryczne). Z drugiej strony prawidłowe rozwinięcie tematu wymaga też swego rodzaju "wiedzy technicznej", a zatem umiejętności zidentyfikowania typu opisywanego wiersza, środków stylistycznych, jakich użył autor itp.

I. Analiza
Pierwszy etap pracy nad wierszem to analiza. Polega ona na opisie budowy i kompozycji wiersza. Na tym etapie najważniejsze jest udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

1) Czy wiersz ma tytuł - jeśli tak, zastanów się, jakiego rodzaju informacji on dostarcza (możemy w nim odnaleźć informację o gatunku wiersza, jego adresacie, temacie). Zwróć uwagę na to, jaką formę ma tytuł (zdania orzekającego, pytającego, rozkazującego?)

2) Czy wiersz posiada motto (jak np. w balladzie Adama Mickiewicza "Romantyczność"), jaka jest jego rola?

3) Jakiego gatunku lirycznego użył autor? (np. hymn, fraszka, bajka, elegia, sonet, pieśń, psalm, oda, tren, limeryk itp.); może jest to gatunek synkretyczny? (np. ballada, powieść poetycka, sielanka)
- Informację o gatunku wiersza często możemy odnaleźć już w jego tytule, np. "Elegia o ... [chłopcu polskim]", "Oda do młodości", "Pieśń o spustoszeniu Podola", "Psalmy przyszłości".
- W niektórych epokach poeci preferowali określone gatunki - jeśli masz do zinterpretowania wiersz poety antycznego, może to być np. oda, tren, elegia, anakreontyk. Twórcy barokowi zaś upodobali sobie sonet, romantyczni - gatunki synkretyczne.

4) Jaki to rodzaj liryki?

5) Kto jest podmiotem lirycznym w wierszu? Trzeba być ostrożnym w utożsamianiu go z autorem, nawet jeśli wszystko wskazuje na to, że faktycznie opisuje on swoje osobiste przeżycia (bardzo częsty błąd popełniany jest przy interpretacji "Trenów" - tam podmiotem lirycznym jest Jan - takie imię pojawia się w utworze, a nie Jan Kochanowski, jak to się zwykle przyjmuje).

6) Kto jest adresatem lirycznym w wierszu - może to być jedna, konkretna osoba (jak w utworze C.K. Norwida "Do obywatela Johna Brown"), tzw. adresat uogólniony (np. strudzony gość we fraszce Jana Kochanowskiego "Na lipę"), grupa osób (np. krytycy literaccy w wierszu Juliana Tuwima "Do krytyków"), a nawet pokolenie (np. w wierszu Adama Asnyka "Do młodych"). Adresatem wiersza może być również przedmiot czy pojęcie abstrakcyjne (miłość, śmierć itp.). Zauważ, że w każdej strofie wiersza adresatem może być ktoś inny. Tak jest np. w wierszu pt. "Lament Świętokrzyski". Tam cierpiąca Matka Boska zwraca się m.in. do anioła Gabriela, innych matek, Jezusa.

7) Jaka jest budowa wiersza, a zatem:
- Czy jest stychiczny (ciągły) czy składa się ze zwrotek, jeśli tak, to ilu?
- Jaka jest liczba wersów w strofie (zob. rodzaje zwrotek)?
- Jaki jest system wersyfikacji w wierszu?
- Z ilu sylab składa się każdy wers, czy występuje średniówka?
- Czy występują rymy (zob. rodzaje rymów)? Jakie? Jaki jest ich układ?
- Jaka jest struktura wiersza - regularna, nieregularna? Czy utwór dzieli się na wyraźne części? Zwróć uwagę na zupełnie nowatorskie formy wiersza, jakie pojawiają się np. u futurystów.
- Czy występuje refren?

Cool Jakich środków stylistycznych użył autor? Co chciał podkreślić przez użycie takich, a nie innych środków?

9) Jakiego sposobu obrazowania użył autor?
Istnieje tu kilka możliwości. Po pierwsze, autor może opisywać rzeczywistość w sposób realistyczny (będziemy tu mieli zatem do czynienia ze stosowaniem antycznej zasady mimesis, czyli naśladowania rzeczywistości w sztuce), czy fantastyczny (autor wprowadza do świata przedstawionego elementy, których nie odnajdziemy w realnym świecie, np. postacie – krasnale, wróżki itp. Oryginalne formy obrazowania wykształciły takie kierunki poetyckie jak symbolizm, ekspresjonizm, impresjonizm itp.

II. Interpretacja
Po opisaniu "warstwy technicznej" wiersza można przystąpić do interpretacji, a zatem odkrycia jego warstwy znaczeniowej. Pamiętajmy jednak, że analizy i interpretacji nie należy sztucznie oddzielać, nie są to dwie niezależne od siebie części pracy. Jeśli np. dokonując analizy ustalimy, iż autor nie nadał swojemu utworowi tytułu, w interpretacji jest miejsce na to, by zastanowić się, dlaczego autor dokonał takiego wyboru.
Do interpretacji wiersza przydadzą się następujące informacje:

&middot; biografia autora - najczęściej ważne wydarzenia z życia danego poety mają wpływ na całą jego twórczość (np. doświadczenia wojny i okupacji na twórczość poetów należących do tzw. pokolenia Kolumbów)

&middot; czy autor należał do określonej grupy poetyckiej (znane grupy poetyckie to: Skamander, Żagary, futuryści, dadaiści, Awangarda Krakowska); jeśli tak - tematyka utworu i jego kompozycja będzie zazwyczaj odpowiadała założeniom programowym grupy. Na przykład we wczesnych wierszach Skamandrytów (choć nie mieli oni wspólnego programu poetyckiego) podmiotem lirycznym jest najczęściej tzw. zwykły człowiek, mieszkaniec miasta ("poetyka codzienności"); Skamandryci wprowadzali też do języka swych wierszy elementy mowy potocznej (np. gwary ulicznej); w swej poezji głosili pochwałę życia (tzw. witalizm i aktywizm). Takie informacje będą np. przydatne do odpowiedzi na pytanie, jak dany utwór plasuje się na tle znanego ci dorobku tego autora. Czy podejmuje tematykę charakterystyczną dla tego twórcy, czy wręcz przeciwnie, jest w jego twórczości zupełną nowością?
Kolejne etapy to:

&middot; Ustalenie tematu i sensu utworu, a zatem zadanie sobie pytania, o czym jest wiersz? Jeśli pojawia się pomysł - stawiamy tzw. hipotezę interpretacyjną i staramy się odnaleźć te elementy, które ją potwierdzą. W toku rozważań może się jednak okazać, że temat wiersza jest inny, niż zakładaliśmy na początku.

&middot; Konteksty - utwór poetycki nigdy nie powstaje w próżni; jego autor ma przecież jakiś światopogląd, często wypływający z dominujących w danej epoce nurtów filozoficznych; niebagatelną rolę pełni tu również historia, zwłaszcza tej jej momenty, które dostarczają wszystkim, a zatem także poetom, wielu silnych przeżyć (wojny, odzyskanie niepodległości itp.). Konteksty filozoficzne i historyczne mają bardzo często wpływ na wybór tematu, np. w średniowieczu bardzo popularny był motyw tańca śmierci (danse macabre), w baroku - przemijania (vanitas), w romantyzmie - motyw pielgrzyma, w Młodej Polsce - motyw nieuchronnego upadku cywilizacji (przypomnij sobie poezję dekadencką i wpływ, jaki wywarła na nią filozofia Schopenhauera).

&middot; Nawiązania - autor bardzo często świadomie nawiązuje do innych dzieł poprzez mniej lub bardziej czytelne aluzje, cytaty, odwołania. Na przykład w aluzji literackiej poeta z rozmysłem nawiązuje do innego dzieła. Czyni to w sposób mniej lub bardziej bezpośredni, licząc na spostrzegawczość czytelnika, jego znajomość literatury. Często swój zamiar autor sygnalizuje już w tytule utworu, np. wiersz Kaziemiery Iłłakowiczówny "Opowieść małżonki św. Aleksego" to nawiązanie do średniowiecznej "Legendy o św. Aleksym", wiersz Bolesława Leśmiana "Urszula Kochanowska" przywodzi na myśl "Treny" Jana Kochanowskiego, itp. Często aluzja jest ukryta w utworze (np. w motcie), aluzją może być nawet sama forma wiersza. Kolejny etap to odpowiedź na pytanie, po co autor przywołuje inne utwory - może chce np. ukazać znane już motywy w nowym świetle? Jeśli tak, spróbuj odpowiedzieć na pytanie, jaką oryginalną myśl zawarł poeta w wierszu. Niekiedy nawiązanie do utworu innego poety polega na tym, że autor świadomie i w sposób oczywisty nawiązuje do stylu i poetyki innego utworu. Jego wiersz może być zatem parafrazą, pastiszem, trawestacją (przeróbka powszechnie znanego utworu w celu wywołania efektu komicznego, np. kiedy bardzo poważny i doniosły temat zostaje ujęty w sposób błahy, tak jak dzieje się to w poemacie heroikomicznym), stylizacją.
Utwory niektórych poetów zyskały niezwykłą popularność wśród innych twórców, tak że zjawiskom nawiązywania do nich nadano specyficzne nazwy, np. osjanizm, czyli pośrednie lub bezpośrednie nawiązywanie do tematyki i różnych elementów świata przedstawionego w tzw. pieśniach Osjana, autorstwa Macphersona, w których autor podkreślał przede wszystkim rolę uczuć w życiu człowieka.

&middot; Warto także zastanowić się, czy wiersz niesie ze sobą jakieś przesłanie, czy to, co chciał wyrazić podmiot liryczny ma wartość uniwersalną, czy wręcz przeciwnie. Dajemy tym samym odpowiedź na pytanie, po co właściwie taki wiersz powstał - by uczyć, bawić, wzruszać, nawoływać do walki (np. poezja tyrtejska)?

&middot; Nasza ocena, a zatem odpowiedź na pytanie, jakie wrażenie wywarł na nas dany utwór.

Refresh
11-02-2011, 07:41
Do GRATZ ja Tobie tu napisałem ten początek jeszcze dlaczego zaczął,ale chodzi o te Domy .(jeśli to napiszesz to powiedz co dostałeś :P )

Pan Baryka przemierzył olbrzymie przestrzenie, by wrócić do swej rodziny. Żonę zastał w grobie, syna w skrajnej nędzy. Jego jedynym celem staje się teraz namówienie Cezarego na wyjazd do Polski. Mimo choroby i braku środków finansowych podejmuje trud kolejnej podróży. Na zachętę opowiada Czarkowi zmyśloną historię o ich dalekim kuzynie, lekarzu-wynalazcy, który rozpoczął w Polsce budowę nowej cywilizacji, której podstawą stało szkło. To z niego buduje się wygodne, estetyczne mieszkania, dostępne dla wszystkich, nawet najbiedniejszych obywateli. Nowa technologia rozwiązała wszystkie ważne problemy społeczne i ekonomiczne. Według słów starego Baryki budowa i obsługa szklanych domów daje zatrudnienie każdemu człowiekowi zgodnie z jego zdolnościami. Dzięki pracy artystów i indywidualnym upodobaniom mieszkańców nowe osiedla są nie tylko wygodne, ale i piękne, co sprawia, że nawet bogaci ludzie chcą w nich mieszkać. Dzięki tym rozwiązaniom w sposób naturalny zapanowała w kraju upragniona równość i sprawiedliwość. Możliwość swobodnego rozwoju każdej jednostki i równe prawa doprowadziły do wygaśnięcia konfliktów, zapewniły poszanowanie ludzkiej godności. Nie można potępiać ojca za to kłamstwo. Wizja ta wyraża wszystkie pragnienia pana Baryki i ukazuje go jako marzyciela, idealistę, romantyka. Stary i schorowany Baryka to człowiek przemieniony miłością do ojczyzny, jego męczeńska podróż do kraju ojców, czyni go prawie świętym. W ostatnich słowach przed śmiercią zaklinał syna, by bez względu na wszytko jechał dalej do Polski:

Tabele zrobiliśmy na lekcji i wpisywaliśmy tylko to co najważniejsze, nie było ocen :(

Refresh
13-02-2011, 19:03
Oblicz koszt upieczenia babki piaskowej w piekarniku o mocy 1,5 kWh , jej czas pieczenia wynosi 45 minut. Cena jednej kWh to 45 groszy.
Na teraz :<

Wcale nie Devil Murder
13-02-2011, 19:06
Oblicz koszt upieczenia babki piaskowej w piekarniku o mocy 1,5 kWh , jej czas pieczenia wynosi 45 minut. Cena jednej kWh to 45 groszy.
Na teraz :<

1,5 * 45gr = 67,5gr
67,5/60*45=50,625 gr ~ 51gr

Chyba dobrze, z tego, co pamiętam :D

Refresh
13-02-2011, 19:29
O jeszcze jedno xD:
Zaproponuj inne sposoby zdobywania środków finansowych, które mógłby wykorzystać Fundusz Rozwoju Kardiochirurgi.

KamilQ
21-02-2011, 18:44
Ułóż PLAN ( nie rozprawke) rozprawki z hipoteza :
Dlaczego Ernest Hemingway otrzymał literacka nagrode nobla za opowiadanie pt. ,, Stary człowiek i morze''.
Za pomoc reput co 24H. !!!!
Na kiedy: na DZIS !!!!

n0name1
21-02-2011, 21:27
To ??
KTO:
prozaik
NARODOWOŚĆ:
amerykańska
URODZONY:
21 lipca 1899, Oak Park (Illinois)
ZMARŁ:
2 lipca 1961, Ketchum (Idaho)
DZIEŁA:
"Pożegnanie z bronią" (1929) - powieść
"Trzy opowiadania i dziesięć poematów" (1923) - debiut
"Słońce też wschodzi" (1926) - powieść
"Śmierć po południu" (1932) - powieść
"Zielone wzgórza Afryki" (1935) - powieść
"Mieć i nie mieć" (1937) - powieść
"Komu bije dzwon" (1940) - powieść
"Piąta kolumna" (193) - sztuka
"Za rzekę, w cieniu drzew" (1950) - powieść
"Stary człowiek i morze" (1952) - opowieść
"Niebezpieczne lato" (1953) - zbiór opowiadań




Z UZASADNIENIA NAGRODY:
Otrzymał ją za utwór "Stary człowiek i morze". Członek Akademii Szwedzkiej, Anders Österling powiedział, że "w tym opowiadaniu, gdzie mowa o prostym rybaku, otwiera się przed nami dola człowiecza, jaśnieje duch walki bez jakiejkolwiek materialnej wygody... to hymn o moralnym zwycięstwie, które otrzymuje człowiek poniósłszy klęskę".




FAKTY Z ŻYCIORYSU:
Przez długi czas biografowie jako datę urodzin Hemingwaya podawali rok 1898. Młody Ernest, aby móc po ukończeniu szkoły zostać reporterem w kansaskim dzienniku "Star", zafałszował swoją metrykę. Życiorys Hemingwaya zaczynał się konfabulacją i rzeczywiście był najbardziej burzliwym wśród wszystkich laureatów literackiej Nagrody Nobla. Ernest był synem śpiewaczki operowej i rozkochanego w sporcie lekarza-terapeuty, który w 1928 r. popełnił samobójstwo. Od ojca przejął zamiłowanie do boksu i futbolu. Pasjonował się myśliwstwem i rybołówstwem. Już w szkole redagował pisemko "Trapeze", w którym zamieszczał pierwsze próbki literackie.



W 1917 r. chciał zaciągnąć się na ochotnika do armii amerykańskiej, walczącej w Europie. Zdyskwalifikowała go wada wzroku. Rok później znalazł się jednak jako szofer Czerwonego Krzyża na froncie włoskim. 8 lipca ranny dwunastoma odłamkami pocisku moździerzowego zdolał wynieść z pola walki kontuzjowanego żołnierza włoskiego. Przebywał jakiś czas w szpitalu w Mediolanie, gdzie z dala od zgiełku wojny zakochał się w amerykańskiej siostrze miłosierdzia. Epizod ten wykorzysta później w napisanej w 1929 r. powieści "Pożegnanie z bronią", która stanie się (obok dzieł Remarque'a) najwybitniejszym przykładem międzywojennej literatury pacyfistycznej. Bohaterem książki jest przerażony bezsensem wojny dezerter, który w położonej daleko od frontu wiosce przeżywa romans z ukochaną kobietą. Po wyjściu ze szpitala Hemingway wrócił na front, by służyć we włoskiej piechocie. Dwukrotnie odznaczano go orderami za bohaterstwo na placu boju.



Spokojne życie w Michigan, gdzie osiadł po zakończonej wojnie, szybko mu obrzydło. Za namową pisarza Sherwooda Andersona, którego styl sparodiuje później w satyrze "Wiosenne potoki", postanawia wyjechać do Europy. Anderson namawia go na Paryż, aby - jak powiada - wyrwać się z bezdusznej amerykańskiej atmosfery. W 1921 r. Hemingway wyjeżdża tam jako korespondent tygodnika "Toronto Star", z którym wspólpracował już od 1917 r. Wcześniej żeni się z Hadley Richardson. Hemingway sporo podróżuje po Europie, a w 1922 r. jest korespondentem wojennym podczas konfliktu grecko-tureckiego; przeprowadza wywiady z Clemenceau, Lloyd George'em i Mussolinim, głównym miejscem jego pobytu pozostaje Paryż. Tu debiutuje w 1923 r. zbiorem "Trzy opowiadania i dziesięć poematów". Tu też wchodzi w środowisko pisarzy amerykańskich, którzy porzucili ojczyznę. Poznaje Ezrę Pounda, Francisa Scotta Fitzgeralda, Johna Dos Passosa, Archibalda MacLeisha oraz Gertrudę Stein. Ta ostatnia zwróci się kiedyś do niego ze słowami: "You are all a lost generation" (Wszyscy jeateście straconym pokoleniem). To zdanie posłuży Hemingwayowi za motto wydanej w 1926 r. powieści "Słońce też wschodzi". Pisarz ukazuje w niej pesymistyczny obraz własnej generacji: duchowych impotentów (Jack, główny bohater, jest nawet impotentem fizycznym), którzy sensu życia szukają w boksie, corridzie, pijaństwie i seksie. Powieść ta zapoczątkowała żywy do dziś w literaturze ameiykańskiej wątek "straconego pokolenia".



W 1927 r. po rozwodzie z Hadley pisarz zawiera kolejne małżeństwo z dziennikarką Pauline Pfeiffer. Przeprowadza się na Florydę, gdzie spędzi jedenaście lat. W tym okresie powstają utwory, o których Gustaw Herling-Grudziński pisał, iż swoje źródło mają w tym, co Hiszpanie nazywają "cojones" (czyli "jaja"). Jest to literatura "prawdziwego mężczyzny", eksplorująca wątki hiszpańskiej corridy ("Śmierć po południu", 1932), afrykańskiego safari ("Zielone wzgórza Afryki", 1935) - napisane po kilkumiesięcznym pobycie na Czarnym Lądzie) i kontrabandy podczas Wielkiego Kryzysu ("Mieć i nie mieć", 1937). Przez krytyków powieści te uznane zostały za przykład męskiego sentymentalizmu. Ten okres w twórczości Hemingwaya kończy się wraz z wybuchem wojny domowej w Hiszpanii. Pisarz opowiada się po stronie republikanów, organizuje dla nich zbiórkę pieniędzy i wyjeżdża jako korespondent wojenny. Pisze komentarz propagandowy do filmu "Ziemia hiszpańska". Największy rozgłos przynosi mu wydana w 1940 r. powieść "Komu bije dzwon", poświęcona właśnie wojnie domowej i uznawana przez krytyków za najwybitniejsze dzieło Hemingwaya. Opatrzona mottem z poezji angielskiego poety metafizycznego Johna Donne'a: "Nigdy nie pytaj, komu bije dzwon; on bije dla ciebie", przyniosła przewartościowanie dotychczasowej postawy pisarza. W miejsce negacji idei oraz potrzeby mocnych wrażeń pojawiła się próba odnalezienia wartości pozytywnych. Z malarza "straconego pokolenia" Hemingway zamienił się w piewcę "odzyskanej generacji".



Po powrocie z Hiszpanii pisarz rozstał się ze swoją drugą żoną i poślubia korespondentkę wojenną Martę Gellhorn, którą poznał w czasie bombardowania w Madrycie, gdzie pisał jedyną w życiu sztukę teatralną pt. "Piąta kolumna". Przeniósł się w 1938 r. na Kubę, jeździł do Chin na front japoński, na własnym jachcie "Pilar" ścigał niemieckie łodzie podwodne, w 1944 r. w charakterze korespondenta wojennego brał udział w lądowaniu aliantów w Normandii, na czele sformowanego przez siebie oddziału zdobywał Paryż, walczył na terytorium Niemiec. Właśnie: "walczył", a nie "obserwował", jak przystało korespondentowi. Z tego powodu wszczęto przeciw niemu śledztwo za naruszanie praw Konwencji Genewskiej. Później je umorzono i odznaczono Hemingwaya orderem.



Po wojnie nastąpił kolejny rozwód i małżeństwo, tym razem ostatnie, z dziennikarką "Timesa" Mary Welsh. W 1949 r. Hemingway podczas polowania na kaczki pod Wenecją ulega ciężkiemu wypadkowi, który omal nie pozbawia go wzroku, a nawet życia. Zdarzenie to wykorzysta w wydanej rok później powieści "Za rzekę, w cień drzew". Krytyka dosłownie zmiażdżyła tę książkę. Autora, który był wówczas u szczytu sławy nazwano zmanieryzowanym i samolubnym. Rehabilitacja następuje w 1952 r. - na łamach czasopisma "Life" pojawia się opowieść pt. "Stary człowiek i morze". Pisarz otrzymuje za nią w 1953 r. Nagrodę Pulitzera, a rok później - Nagrodę Nobla. Członek Akademii Szwedzkiej, Anders Österling powiedział, że "w tym opowiadaniu, gdzie mowa o prostym rybaku, otwiera się przed nami dola człowiecza, jaśnieje duch walki bez jakiejkolwiek materialnej wygody... to hymn o moralnym zwycięstwie, które otrzymuje człowiek poniósłszy klęskę". Z powodu choroby pisarz nie mógł stawić się po odbiór nagrody. W jego imieniu wystąpił konsul USA w Szwecji, który przeczytał wykład Hemingwaya. "Twórczość to w najlepszym wypadku samotność", pisał laureat. "Pisarz rośnie w osądzie społecznym i płaci za to ofiarę swojej samotności. Pisarz tworzy sam i, jeśli jest to pisarz dobry, to każdego dnia przychodzi mu stykać się z wiecznością - albo z jej brakiem".

Hemingway nie ustawał w podróżach. Podczas wyprawy do Afryki w 1953 r. przeżył w ciągu jednej doby dwie katastrofy lotnicze samolotów, którymi leciał. Leżąc później w szpitalu bawił się znakomicie czytając artykuły wspomnieniowe o sobie, bowiem po świecie rozniosła się pogłoska o jego śmierci. W tym samym roku po raz pierwszy od czasów wojny domowej władze w Madrycie pozwalają mu na wjazd do Hiszpanii; efektem tego będzie zbiór opowiadań "Niebezpieczne lato". W 1959 r. pisarz opuszcza Kubę i osiedla się w Ketchum w stanie Idaho. Przeżywa załamanie nerwowe, dwukrotnie trafia do kliniki, trzykrotnie usiłuje popełnić samobójstwo. 2 lipca 1961 r. odbiera sobie życie strzałem w usta z myśliwskiej fuzji. Na wieść o tym amerykański pisarz Norman Mailer powie: "Poczuliśmy się przez Hemingwaya zdradzeni". Pisarz, który w swych najsłynniejszych utworach, był apologetą życia, skończył z nim, gdy przestało dopisywać mu zdrowie i fantazja literacka, gdy na skutek starości - nie mógł być już bohaterem swych dzieł. Pośmiertnie wydano jeszcze m.in. tom wspomnień o Paryżu lat 20-tych, pt. "Ruchome Święto", ale nie zmieniło już ono w niczym reputacji pisarza, który jeszcze za życia stał się postacią legendarną. Wywarł wielki wpływ na XX-wieczną literaturę, przede wszystkim swoim oszczędnym, uformowanym przez dziennikarstwo, telegraficznym stylem. Jako wróg abstraktu do perfekcji rozwinął technikę behawiorystyczną, będąc mistrzem w opisie doznań fizycznych. Dla jego bohaterów najważniejszymi wartościami były honor i godność. Jak pisał w "Starym człowieku i morzu": "Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać".

n0name1
21-02-2011, 21:31
Lub :
ERNEST HEMINGWAY- ur. 21 lipca 1899 r. Oak Park , zm. 2 lipca 1961 r. Ketchum.

Prozaik amerykański.

W 1929 r. pisze powieść Pożegnanie z bronią, która stała się najwybitniejszym przykładem międzywojennej literatury pacyfistycznej. Bohaterem książki jest przerażony bezsensem wojny dezerter, który w położonej daleko od frontu wiosce przeżywa romans z ukochaną kobietą. W 1923 r. debiutuje zbiorem Trzy opowiadania i dziesięć poematów. Tu też wchodzi w środowisko pisarzy amerykańskich, którzy porzucili Amerykę. Poznaje Ezrę Pounda, Francisa Scotta Fitzgeralda, Johna Dos Passona, oraz Gertrudę Stein. Ta ostatnia zwróci się kiedyś do niego ze słowami: "You are all a lost generration" (Wszyscy jesteście straconym pokoleniem). To zdanie posłuży Hemingwayowi za motto wydanej w 1926 r. powieści: Słońce też wschodzi. Pisarz ukazuje w niej pesymistyczny obraz własnej generacji: duchowych impetentów. Powieść ta zapoczątkowała żywy do dziś w literaturze amerykańskiej wątek "straconego pokolenia". Po 1927 r. powstają utwory, o których Gustaw Herling-Grudziński pisał, iż swoje źródło mają w tym, co Hiszpanie nazywają "cojones". Jest to "literatura prawdziwego mężczyzny", eksplorująca wątki hiszpańskiej corridy Śmierć po południu (1932), afrykańskiego safari Zielone wzgórza Afryki (1935) i kontrabandy podczas Wielkiego Kryzysu Mieć i nie mieć (1937). Przez krytyków powieści te zostały uznane za przykład męskiego sentymentalizmu. Największy rozgłos przynosi mu wydana w 1940 r. powieść Komu bije dzwon, poświęcona wojnie domowej i uznana przez krytyków za najwybitniejsze dzieło Hemingwaya. W 1938 r. pisze jedyną w życiu sztukę teatralną Piąta kolumna. W 1950 r. wydaje powieść Za rzeką , w cieniu drzew, która została zmiażdzona przez krytyków. Autora, który był wówczas u szczytu sławy nazwano zmanieryzowanym i samolubnym. Na łamach czasopisma "Life" pojawia się opowieść Stary człowiek i morze. Pisarz w 1953 r. otrzymuje za nią Nagrodę Pulitzera. W tym samym roku opublikował zbiór opowiadań pt. Niebezpieczne lato.

W 1954 r. uhonorowany zostaje literacką Nagrodą Nobla za opowiadanie Stary człowiek i morze. Członek Akademii Szwedzkiej Anders Österling powiedział, że "w tym opowiadaniu, gdzie mowa o prostym rybaku, otwiera się przed nami dola człowieka, jaśnieje duch walki bez jakiejkolwiek materialnej wygody... to hymn o moralnym zwycięstwie, które otrzymuje człowiek poniósłszy klęskę."

_woto_
23-02-2011, 18:58
1.W jakim celu przed morskim portem buduje się falochrony?
2. Z wiezy o wysokosci 100m rzucamy pionowo do gory kamien o masie 100g z predkoscia 36 km/h. Jak gleboko w ziemie zaglebi sie kam9ien podczas upadku, jesli sredni opor ziemi wynosi 10,5 kN
3. pociag o masie 1000t porusza sie z predkoscia 36 km/h. Zostaje zahamowany w ciagu 50s. Oblicz moc hamowania

Do 20:30 dzis

Szugi Bugi
27-02-2011, 12:57
Zadanie 1
Siła napędowa samochodu o masie 1000kg wynosi 5kN, zaś siły oporu ruchu wynoszą 2kN. Oblicz przyspieszenie.

Zadanie 2
Narysuj wszystkie siły działające na 2 książki położone na stole.



Zadanie 3
Auto zwiększyło prędkość z 45km/h do 25m/s pod wpływem przyłożonej siły 10kN. Oblicz masę samochodu.

Zadanie 4
Z działa o masie 11ton oddano strzał pociskiem o masie 50kg, który wyleciał z prędkością 900m/s. Oblicz prędkość z jaką działo zaczęło poruszać się wstecz.

Zadanie 5
Na skrzyżowaniu ulic prostopadłych dwa samochody wpadły na siebie i zaczęły poruszać się razem. Masa pierwszego samochodu wynosi 1000kg, drugiego 600kg. Prędkość pierwszego 45km/h, drugiego 90km/h. Olicz prędkość z jaką zaczęły poruszać się samochody po zderzeniu. Sporządź rysunek, załóż, że spełniona jest zasada zachowania pędu.

Zadanie 6
Pocisk o masie 1kg lecący z prędkościa 500m/s utkwił w wiszącym worku z piaskiem na linie o długości 5m. Oblicz kąt o jaki odchylił się worek od kierunku pionowego. Masa worka wynosi 50kg.

Black Orhidea
27-02-2011, 17:42
Zadanie: zaproponuj 6 zasilaczy ( tani / średni / drogi ). Trzy o średniej mocy ( 350 do 400 [W] ), oraz 3 o wyższej mocy ( 500 i wyżej [W] ).
Wykonaj działania w oparciu o tablicę znamionową. Znajdź zasilacz, podpisz kolory, wykonaj działania, potem wszystkie wyniki dodaj. Daje reputa:)

Szugi Bugi
09-03-2011, 17:08
Potrzebuje odpowiedzi do tej klasówki.

PK Niemiecki (http://zadane.pl/zadanie/2267588)

Ciasteczkowy Potwór
10-03-2011, 16:42
Potrzebuje rozwiązania do tego zadania:
http://zadane.pl/zadanie/2274062

kasia2007
25-03-2011, 21:47
Porównaj sonety Adama Mickiewicza Stepy akermańskie i Bakczysaraj.Zwróć uwagę na stosunek romantyczny podróżnika do natury oraz kultury.Na podstawie porównania utworów określ funkcję motywu wędrówki w Sonetach krymskich.

Devorious
26-03-2011, 15:10
Jeżeli może ktoś pomóc, byłbym niezmiernie wdzięczny każdemu :)
http://zadane.pl/zadanie/2364399

Only Sio
11-04-2011, 17:38
Przetłumaczy ktoś na angielski jak zatankować samochód ?XD

Refresh
19-04-2011, 16:02
Poprosiłbym o krótką rymowankę na temat zaśmiecaniu lasów. Dziękuje.

Dikkuś
19-04-2011, 21:06
Rysunki Techniczne WAŻNE do Jutra...
Pytania:
1. Jakie linie stosujemy w rysunku technicznym maszynowym?
2. Z czego składa się arkusz rysunkowy?
3. Podaj zasady kreskowania.
4. Wymieni Rodzaje i odmiany linii rysunkowych.
5. Wymieni metody odzwierciedlania kształtów i zarysów wewnętrznych przedmiotów.
6. Co to jest Przekrój ? Wymieni 4 jego rodzaje.

Odpowiedz proszę przesyłać na nr GG: 774786 lub pv. Jakoś się odwdzięczę =]

Benn
27-04-2011, 17:11
Jeżeli ktoś umie/ogarnia niemiecki, to na jutro mam napisać 20 zdań ze stopniowaniem przymiotników.
Za pomoc mogę zarzucić parę kcc :)

Lord Szadi
27-04-2011, 21:51
Jeżeli ktoś umie/ogarnia niemiecki, to na jutro mam napisać 20 zdań ze stopniowaniem przymiotników.
Za pomoc mogę zarzucić parę kcc :)

To co ci mogę pomóc to tylko to proszę:
1. Eln Pferd ist schwer, ein Elefant is noch schwerer, ein Nashorn ist schwersten von allen Tieren.
2. Anja ist fleissig, ihre Freundin Barbara ist fleissiger, fleissigsten ist ihr Bruder Ralf.
3. Meine Oma ist ziemlich jung, meine Tante ist jünger als meine Oma, meine Mutter ist am jüngsten von allen Frauen in meiner Famillie.
4.He is slower than you.
5.You are faster than I.
6.She is happier than he.
7.This film is more interesting than the last one.
8.This car is more modern than that one.
9.He is the best person.
10.They are the fastest competitors.
11.I`m the tallest.
12.She is the most beautiful girl I`ve ever seen
13.You`re the funniest person I`ve ever known.
14.This hause is the oldest in the town.
15.Jets dickste in der Schule
16.Ich habe den größten Motor
17.Ich hoffe, dass ich der beste Wettbewerb in der Mathematik
18.Ich war in den USA und sah die weltweit größte gebäudeintegrierte
19.Ich sah den schnellsten Mann der Welt
20.Ich hoffe, dieses Jahr besser sein wird als die bisherige

Trzymaj,to chyba tyle

Allow
28-04-2011, 08:30
To co ci mogę pomóc to tylko to proszę:
1. Eln Pferd ist schwer, ein Elefant is noch schwerer, ein Nashorn ist schwersten von allen Tieren.
2. Anja ist fleissig, ihre Freundin Barbara ist fleissiger, fleissigsten ist ihr Bruder Ralf.
3. Meine Oma ist ziemlich jung, meine Tante ist jünger als meine Oma, meine Mutter ist am jüngsten von allen Frauen in meiner Famillie.
4.He is slower than you.
5.You are faster than I.
6.She is happier than he.
7.This film is more interesting than the last one.
8.This car is more modern than that one.
9.He is the best person.
10.They are the fastest competitors.
11.I`m the tallest.
12.She is the most beautiful girl I`ve ever seen
13.You`re the funniest person I`ve ever known.
14.This hause is the oldest in the town.
15.Jets dickste in der Schule
16.Ich habe den größten Motor
17.Ich hoffe, dass ich der beste Wettbewerb in der Mathematik
18.Ich war in den USA und sah die weltweit größte gebäudeintegrierte
19.Ich sah den schnellsten Mann der Welt
20.Ich hoffe, dieses Jahr besser sein wird als die bisherige

Trzymaj,to chyba tyle



Ja tutaj widzę zdania po angielsku? Lord Twoje posty mnie dobijają, jesteś okropnie zacofany.

KePuczasta
28-04-2011, 08:48
Ja tutaj widzę zdania po angielsku? Lord Twoje posty mnie dobijają, jesteś okropnie zacofany.

Odezwał się ten co jest do przodu...
"nie bądź taki hen do przodu, bo cie buty wyprzedzą":)
XD
Boli Cię to, ze on umie angielski a ty ani słowa nie pojmujesz bez użycia
translatora czy jak to tam u Cb jest?!:D:eek:
Unpleasantly for me you are active there where of you should not not ;<

#KamilQ

Qlego zalicz trzy chu*je w bok ode mnie -.^

KamilQ
28-04-2011, 09:25
Odezwał się ten co jest do przodu...
"nie bądź taki hen do przodu, bo cie buty wyprzedzą":)
XD
Boli Cię to, ze on umie angielski a ty ani słowa nie pojmujesz bez urzycia
translatora czy jak to tam u Cb jest?!:D:eek:
Unpleasantly for me you are active there where of you should not not ;<

Ty j. polskiego tez nie pojmujesz bez ''urzycia'' słownika. ^^

Lord Szadi
28-04-2011, 15:41
Ja tutaj widzę zdania po angielsku? Lord Twoje posty mnie dobijają, jesteś okropnie zacofany.

Chociaż chce komuś pomóc a nie jak ty Quote i już na 2 raz jak zazdrościsz to stul ryj..

Allow
28-04-2011, 21:17
Chociaż chce komuś pomóc a nie jak ty Quote i już na 2 raz jak zazdrościsz to stul ryj..

Pomóc i dlatego, bierzesz z neta czy **uj wie skąd jakieś zdania nawet ich nie przeczytając, chyba, że nie znasz ani troche angielskiego ani niemieckiego i może nie wiedziałeś nawet co skopiowałeś.

#KePuczasta, pokemonie, proszę, abyś sie nie wypowiadała tak będzie lepiej dla Ciebie. Mniej się ośmieszysz.

Lord Szadi
28-04-2011, 21:47
Azbest bo jest upośledzony.

W przykładzie wyżej jest czarno na białym że się spinasz do każdego i wyglądasz mi na 10 latka którego ulica tak wychowała,i jeszcze to jest dział Ojej! Pomocy! Nie umiem pracy domowej! - Czyli ogólna pomoc. więc jeżeli nie masz potrzeby pomocy w pracy domowej po co się tu wypowiadasz ??.

Allow
28-04-2011, 21:55
wyglądasz mi na 10 latka którego ulica tak wychowała

Żeby zobaczyć jak się pogrążasz, ładnie opisałeś siebię, więc może teraz coś o mnie?
Po co wchodzisz to tego działu jak nie odróżniasz niemieckiego od angielskiego?
F_F

Może odróżniam może nie chociaż mam chęć pomocy a nie napinania się,jeżeli chcesz podyskutować znajdź kogoś innego i koniec nabijania postów to nie jest kanał Napinki a jak by był ty byś 1 miejsc miał już z tobą nie dyskutuję

Nie wiem co do mnie mówisz, polecam Ci zamówić polonistkę na korepetycje.

Lord Szadi
28-04-2011, 22:02
Może odróżniam może nie chociaż mam chęć pomocy a nie napinania się,jeżeli chcesz podyskutować znajdź kogoś innego i koniec nabijania postów to nie jest kanał Napinki a jak by był ty byś 1 miejsc miał już z tobą nie dyskutuję

Again q.q
05-05-2011, 19:53
Język Polski
Opis Przeżycia Wewnętrzego
Na Jutro

Temat: Wracałem do domu o zmierzchu przez pusty park koło którego był cmentarz.

Ghastly
22-05-2011, 22:47
Matematyka

http://www.speedyshare.com/files/28479709/Pulpit.rar

Środa 25.05.2011 r.

Jeśli mógłby mi ktoś zrobić jakiś skan od 21-26 będę bardzo wdzięczny i mogę się zrewanżować w grze , APO 8.42 lub 7.6 (najlepiej 21 i 22 , chyba , że ktoś da rade all)

Only Sio
23-05-2011, 19:16
Wyjaśnić dlaczego Polska zdaniem Wyspiańskiego nie może się wyzwolić? Na podstawie Wesela.

FAST POTRZEBUJE NA JUTRO XD

Palldino
23-05-2011, 20:33
google.pl ta strona nie gryzie poszukaj XD

brbzw
29-05-2011, 09:33
Witam mam do rozwiązania 2 zagadki z historii a oto one :

1. Jak nazywa się człowiek, którego wysyła generał Chłopicki do cara Rosji?

2. Od kogo pożyczył pieniądze Franciszek I na zorganizowanie Kongresu Wiedeńskiego ?

Za wszelką pomoc odwdzięczę się w postaci reputa :)

brbzw
29-05-2011, 13:05
Witam mam do rozwiązania 2 zagadki z historii a oto one :

1. Jak nazywa się człowiek, którego wysyła generał Chłopicki do cara Rosji?

2. Od kogo pożyczył pieniądze Franciszek I na zorganizowanie Kongresu Wiedeńskiego ?

Za wszelką pomoc odwdzięczę się w postaci reputa :)

KamilQ
29-05-2011, 13:47
Dla kolegi :

"szesc dziewczynek zrobiło łąncuch choinkowy w ciagu 3 godzin w jakim czasie taki sam łąncuch wykonałoby 10 dziewczynek POMOCY !1"

Kamilio 2.0
08-09-2011, 21:20
Oblicz prace prądu elektrycznego żarówki o oporze 5 omow, pobierajacej prad o natezeniu 0.5 A w ciagu 1h.

Prosil bym jak najszybciej bo zadanie na jutro ;P

Refresh
12-09-2011, 19:58
Wymień zalety samoobsługi.

n0name1
13-09-2011, 16:01
GRATZ
http://www.comprze.com.pl/zalety-sklepu-samoobslugowego/

Google
03-10-2011, 19:45
Dzisiaj jestem pierwszy dzień w szkole i dostałem do zrobienia zadanie domowe, szukam w necie i nie mogę nic znaleźć, może ktoś z Was już to omawiał i ma jakiś zakres materiału dotyczący tego tematu, albowiem...

'Napisz fragment pamiętnika Tomasza Judyma, po 10 latach samotnego działania'

Mam czas do jutra, jest ktoś w stanie pomóc?

Again q.q
04-10-2011, 20:30
Cze, potrzebuje rozwiac zadania:

Zad. 1. Zaznacz na osi liczbowej zbiór liczb, które spełniają warunek:
|x - 3| < 2

Zad. 2. Przedstawic na osi liczbowej zbiór:
[ - 2; 3] U [ 1; 5]

Zad. 3. Wykonaj dzialania:

a) pierwiastek 2(3 - pierwiastek 2) + (4 - 3 pierwiastek 2)
b) pierwiastek 5 (2 - 2 pierwiastek 2) - pierwiastek 2(pierwiastek 5 - 5)

Lechista92
16-11-2011, 21:25
Losujemy jedną kartę spośród talii 52 kart oraz jedną kartę sposrod wszystkich dam. Jakie jest prawdopodobienstwo wylosowania w ten sam sposob dwoch kart tego samego koloru, tak aby jedną z nich był król?

Franco de la Pucio
16-11-2011, 22:43
Cze, potrzebuje rozwiac zadania:

Zad. 1. Zaznacz na osi liczbowej zbiór liczb, które spełniają warunek:
|x - 3| < 2

Zad. 2. Przedstawic na osi liczbowej zbiór:
[ - 2; 3] U [ 1; 5]

Zad. 3. Wykonaj dzialania:

a) pierwiastek 2(3 - pierwiastek 2) + (4 - 3 pierwiastek 2)
b) pierwiastek 5 (2 - 2 pierwiastek 2) - pierwiastek 2(pierwiastek 5 - 5)

1.
|x-3|<2

x-3<2
x<2+3
x<5

x-3>-2
x>-2+3
x>1

http://img190.imageshack.us/img190/4269/78521683.png

2.

http://img811.imageshack.us/img811/801/28963825.png


3.

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem to co napisałeś, aczkolwiek;

a) Pierwiastek drugiego stopnia z 6 odjąć pierwiastek czwartego stopnia z 8.
b) Pierwiastek drugiego stopnia z 10 odjąć pierwiastek czwartego stopnia z 200.

Crote
22-11-2011, 17:33
1.wymienie 3 cukry oraz podam gdzie wystepuja
2.wymienie 3 dwucukry oraz podam z jakich cukrow prosych sie skladaja
3.do jakich cukrow zaliczamy celuloze?gdzie wystepuje?
4.podam nazwe wiazenia laczacego:
a)cukry proste w wielocukrach
b)aminokwasy w bialku
5.wyjasnie nastepujace wlasciwosci fizykochemiczne wody
a)wysoka pojemnosc ciepla
b)kachezja
c)budowa dipolowa
dla kazdego wyjasnienia podam wykorzystanie tej wlasciwosci i jej znaczenie dla organizmow zywych
6.wyjasnie na czym polegaja funkcje biakek:
a) immunologiczna
b) lokomotoryczna



da rade ktos odpowiedziec na wszystko? a jak nie na wszystko to chociaz po kilka punktów proszę +

Palladyn Zlosci
01-12-2011, 17:04
Przekształć zdania w stronie czynnej na stronę bierną.
Pamiętaj, aby odnależć dopełnienie i ustalić w jakim czasie wyrażone jest podane zdanie.
Dopełnienie ze strony czynnej staje się podmiotem w stronie biernej.
Orzeczenie jest złożone składa się z odmienionej formy czasownika 'być' i past participle, czyli III formy czasownika.
Przypomnij sobie zdania, które robiliśmy wspólnie w klasie i powodzenia!!!!!!!!


1. My aunt built that house few years ago.
2. They told her to eat more fruit.
3. They grow potatoes in Poland.
4. Columbus discovered America.
5. They gave me a nice present.
6. Kate bakes the best cakes in the world.
7. She gave him a red tie.
8. The magician dropped the cards.
9. Mum always asks me a lot of questions.
10. He bought great jeans.

Estoro
01-12-2011, 17:58
Pomoże mi ktoś z zadaniem z fizyki?

http://tinypic.pl/i/00139/gg0nbkqwini8_t.jpg (http://tinypic.pl/gg0nbkqwini8)


Do zrobienia mam zad 4.

Z fizyki jestem zielony więc proszę wszystko dobrze rozpisać... ;]

Jarken
01-12-2011, 18:53
Przekształć zdania w stronie czynnej na stronę bierną.
Pamiętaj, aby odnależć dopełnienie i ustalić w jakim czasie wyrażone jest podane zdanie.
Dopełnienie ze strony czynnej staje się podmiotem w stronie biernej.
Orzeczenie jest złożone składa się z odmienionej formy czasownika 'być' i past participle, czyli III formy czasownika.
Przypomnij sobie zdania, które robiliśmy wspólnie w klasie i powodzenia!!!!!!!!


1. My aunt built that house few years ago.
2. They told her to eat more fruit.
3. They grow potatoes in Poland.
4. Columbus discovered America.
5. They gave me a nice present.
6. Kate bakes the best cakes in the world.
7. She gave him a red tie.
8. The magician dropped the cards.
9. Mum always asks me a lot of questions.
10. He bought great jeans.



Blablabla jedziemy z koksem :

1. That house were built few years ago (by my aunt).
2. She was instructed to eat more fruit (nie wiem czy tak)
4. America was discovered by Columbus.
5. A present was given to me.
6. The best cakes in the world are baked by Kate.
7. A red tie was given to me.
8. The cards were dropped by magician.
9. A lol of questions are always asked to me (by mum).
10. Great jeans were bought.

Crote
04-01-2012, 17:24
‎1.organizacja armii rzymskiej, przyczyny podboju
2.ewolucja ustroju rzymu (monarchia,republika,cesarstwo)
3.urzedy i kompetencje sprawowane w okrese republiki
4.pozdial spoleczenstwa rzymskiego
5.dorobek cywilizacyjny rzymian
6.wojny rzymu z kartagna
7.chrzescijanstwo -od religii przesladowanej do panujacej
8.biografia juliusza cezara i kogoś tam (napisz ktoś) (dokonania)



COKOLWIEK PROSZE, JAKAS PODPOWIEDZ ZEBYM SIE ZORIENTOWAL OCB

`Palldino
04-01-2012, 17:40
‎1.organizacja armii rzymskiej, przyczyny podboju
2.ewolucja ustroju rzymu (monarchia,republika,cesarstwo)
3.urzedy i kompetencje sprawowane w okrese republiki
4.pozdial spoleczenstwa rzymskiego
5.dorobek cywilizacyjny rzymian
6.wojny rzymu z kartagna
7.chrzescijanstwo -od religii przesladowanej do panujacej
8.biografia juliusza cezara i kogoś tam (napisz ktoś) (dokonania)



COKOLWIEK PROSZE, JAKAS PODPOWIEDZ ZEBYM SIE ZORIENTOWAL OCB


google.pl or wikipedia nie znasz tych kolegow? ;p

sqlterpa
08-02-2012, 21:37
Stosunek przekątnych dwóch prostokątów podobnych jest równy pierwiastek z dwóch przez dwa, a różnica pól tych prostokątów wynosi 24cm kwadratowe. Oblicz pola tych prostokątów


czuje że to zadanie jest zajebiscie proste, nie umiem ;c
sory nie umiem robic pierwiastków :D

Drake Banned
12-10-2012, 16:14
Znajdzie się jakiś fizyk który pomoże mi rozwiązać te 3 zadania ?:)

1. Oblicz prace odkształcenia prętu stalowego jeżeli pod wpływem siły F=10000N wydłuża się o s=2mm

2. Oblicz moment siły F działającej na korbę względem osi obrotu wałka jeżeli F=200N a długość korby r=0,3m

3. Oblicz moment działający na kierownice samochodu o średnicy D=0,5m jeżeli siła ma F=6N

znajdzie sie ktoś ?

skiller
06-11-2012, 16:09
z angielskiego 3 gim repetytorium z testami macmillan
zad 2/19
przetlumacz na jezyk angielski podane w nawiasach fragmenty tak aby otrzymac logiczne i gramatyczne poprawne zdania. w kazdym zdaniu brakuje max. 4 elementow. wymagana jest pelna poprawnosc ortograficzna wpisywanych fragmentow zdan.
1.have you seen paula today? she [kupila sukienke] ...... and she looks great in it.
2.adam [jest duzo wyzszy niz] ..... wojtek isn't he
3.steven's grandfather [pochodzil z malej]....village on scotland
4.[czy miala na sobie moja]....sweatshirt when you saw her yesterady?
5.my older brother [żeni sie w przyszlym]....year.


Wiem ze w 1 bedzie has bought a dress a w 2 is much taller than

Pan Cwelasz
07-11-2012, 16:29
z angielskiego 3 gim repetytorium z testami macmillan
zad 2/19
przetlumacz na jezyk angielski podane w nawiasach fragmenty tak aby otrzymac logiczne i gramatyczne poprawne zdania. w kazdym zdaniu brakuje max. 4 elementow. wymagana jest pelna poprawnosc ortograficzna wpisywanych fragmentow zdan.
1.have you seen paula today? she [kupila sukienke] ...... and she looks great in it.
2.adam [jest duzo wyzszy niz] ..... wojtek isn't he
3.steven's grandfather [pochodzil z malej]....village on scotland
4.[czy miala na sobie moja]....sweatshirt when you saw her yesterady?
5.my older brother [żeni sie w przyszlym]....year.


Wiem ze w 1 bedzie has bought a dress a w 2 is much taller than
1. She bought dress
2.is much taller
3.comes from small
4.Did she have my?
5.is getting married in next year.

Crote
12-11-2012, 19:33
http://i47.tinypic.com/r9iy2q.jpg (D-dziedzinę fukncji)

Musicie wyrażenie pod pierwiastkiem doprowadzić do takiej formy i rozwiązać.

http://i49.tinypic.com/v7zh1w.jpg

zarexoholix dasz rade, wierze

Pan Cwelasz
12-11-2012, 20:08
1.oblicz delte dołu wyznacz, miejsca zerowe z pierwiastka z delty, nastepnie narysuj parabole z miejscami zerowymi, i odczytaj dziedzine.( pamietaj ze nie ma pierwiastka z miejsc zerowych ujemnych :D)
2.delta, wyrazenia w mianowniku,miejsca zerowe, w ktorych przedzialch są wieksze rób rowne od zera.
ewentualnie przenosisz doł na prawą stone i otrzymujesz wielomiany 4 stopnia, potem wykorzystujesz twierdzenie bezuta i masz, polecam 1wsza opcje
nie chce mi sie tego pisac

Crote
12-11-2012, 20:34
prawidłowy wynik to (-oo;-3)U<-1;2)U<3;+oo)
no ni chuja, nie mogę do takiego wyniku doprowadzić, a wątpię żeby nauczyciel się jebnął, ale nie mam pojęcia skąd on wziął tą +3 w ostatnim przedziale, no tego nie ma

@down(gdzie uciekł ten post?)

też mi taki wynik jak tobie wyszedł, nauczyciel pijak stary, od 20 lat daje to samo każdej klasie, musiał się pomylić

Azielu$
12-11-2012, 21:00
Df ∈ (-∞, -3)∪(-3, 1>∪(2, +∞)

x^2+2x-3=0
∆=2^2+4*1*(-3)=16
√∆=4
x_1=(-2-4)/2=-3
x_2=(-2+4)/2=1

x^2+x-6=0
∆=1^2+4*1*(-6)=25
√∆=5
x_1=(-1-5)/2=-3
x_2=(-1+5)/2=2

#up
Raczej się jebnął, bo to skąd to +3? XD Np. dla 2,5 liczba pod pierwiastkiem jest >=0. Tak samo np. dla -2 liczba pod pierwiastkiem wynosi 3/4.

Palladyn Zlosci
14-11-2012, 19:21
Potrzebuje jak najszybciej bo to na jutro .

I. Przeczytaj poniższe pary zdań. Uzupełnij każdą lukę, tak, aby zachować znaczenie zdania wyjściowego.
1. We last went to London 2 years ago.
We ............................. to London for 2 years.
2. I've never read a better book.
That's ........................... I have ever read.
3. Our dog is the same age as our cat.
Our dog is as ............................ our cat.
4. Someone has stolen Jim's bike.
Jim's bike ..................................... .
5. I play a lot of sports because I want to get fit.
I want to get fit............................... a lot of sport.

II. Uzupełnij poniższe zdania wyrazami z nawiasów w odpowiedniej formie. Nie zmieniaj kolejności podanych wyrazów i dodaj wszystkie niezbędne elementy, tak aby otrzymać poprawne zdania. W każdym zdaniu brakuje maksymalnie czterech elementów.
1. (I / be / you), I'd take an aspirin and go to bed.
If .......................................... , I'd take an aspirin and go to bed.
2. (you / ever / be) to Bulgaria?
....................................... to Bulgaria?
3. What time (you / get) home yesterday?
What time ..................................... home yesterday?
4. Last month (my mum / give) a bonus by her boss.
Last month ....................................... a bonus by her boss.
5. That was ( bad/ match) I've seen this year.
That was ......................... I've seen this year.

Week
14-11-2012, 20:53
I
1.haven't been
2.the best book
3.old as
4.has been stolen
5.so i play

II

1.I were you
2.have you ever been
3.did you get
4.my mum was given
5.the worst match

Palladyn Zlosci
25-11-2012, 15:59
Znowu ja, teraz z chemi .

Zadanie 1
Oblicz, ile g rtęci o gęstości 13,55 g/cm3 znajduje się w termometrze, jeśli zajmuje ona objętość 0,5cm3 ?
A. 27,10g
B. 13.05g
C. 6,78g
D. 0,04g

zadanie 2
Uczeń przygotował 3 mieszaniny
1.wody z olejem
2. żelaza z magnezem
3. wody z olejem
Wakaż, którą metodę powinien zastosować, aby rozdzielić składniki sporzadzonych mieszanin
A. destylacja
B. dekantacja
C rozdział za pomoca rozdzielacza
D.rozdział za pomocą magnesu

Uzasadnij wybór metody rozdziału mieszanin, wybierając z poniższych stwierdzeń
I. Różnica w rozpuszczalności substancji w wodzie
II. Różnica we własciwościach magnetycznych składników mieszaniny
III. Różnica w gęstości składników mieszaniny
IV. Różnica w temperaturze wrzenia składników mieszaniny

dziq76pl
03-01-2013, 19:50
Praca domowa z biologii:

1. Pierwsza pomoc przy złamaniach kości
2. Pierwsza pomoc przy zwichnięcia stawów

Proszę o szybką odpowiedź bo mam to na jutro przynieść :D

@edit
O kur** Demon ależ ty pomocny ... wg mnie za to powinieneś warna dostać, no ale moderator nie dostanie warna ..

/Demon/ edytuj posty, a co do mojej pomocy to nie rozumiem za co powinienem dostać warna, przecież masz tam wszystko wyłożone na tacy, wystarczy przepisać o.o

Demon
03-01-2013, 20:00
1. Pierwsza pomoc przy złamaniach kości (https://www.google.pl/search?client=opera&q=Pierwsza+pomoc+przy+z%C5%82amaniach+ko%C5%9Bci&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest)
2. Pierwsza pomoc przy zwichnięcia stawów (https://www.google.pl/search?client=opera&q=Pierwsza+pomoc+przy+zwichni%C4%99cia+staw%C3%B3w&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest)

Palladyn Zlosci
07-01-2013, 15:11
1.Do probówek z roztworem kwasu solnego wrzucono a) magnez, b)miedź, c)cynę. Zaobserwowano: I- brak objawów reakcji, II -reakcja przebiegała gwałtownie,roztwór burzył się, wydzielał się palny gaz, III-reakcja zachodziła powoli, widać było pęcherzyki wydzielającego się gazu. Połacz metal z odpowiedną obserwacją oraz oceń poprawność wniosków jakie sformułowno po przeprowadzeniu doświadczenia. zaznacz P jeżeli wniosek jest poprawny, lub F, jezeli jest błędny. A-metale różnią się aktywnością chemiczną, B-aktywność metali rosnie w stosunku do wodoru w szeregu Mg, Sn, Cu, C-magnez jest mniej aktywny od cyny, D-miedź jest mniej aktywna od wodoru.
2.Solą magnezu dobrze rozpuszczalną w wodzie jest: A- siarczek magnezu, B-weglan magnezu, C-fosforan (V) magnezu. Sól tę mozna otrzymać w wyniku reakcji : a) kwasu siarkowego(VI) z magnezem, b)tlenku siarki (IV) z tlenkiem magnezu, c)siarki z magnezem
3.Do trzech probówek zawierających : magnez, tlenek magnezu, wodorotlenek magnezu dodano kwasu octowego. Reakcje zaszły we wszystkich trzech probówkach. Oceń poprawność wniosków, zaznacz P jezeli jest prawdziwy, lub F, jezeli jest błedny : 1.sole powstały we wszystkich trzech probówkach, 2)reakcje zobojętniania zaszły w probóce drugiej i trzeciej, 3) w probówce pierwszej wydzielił się wodór. Zapisz skrócony jonowy zapis reakcji zachodzących w probówkach.

Pojebalo moja chemiczke chyba. PLAX na jutro .

Sasha.Rookslayer
08-01-2013, 15:21
Cześć przyjaciele, jako, iż mam pierwszy rok niemiecki w życiu, oraz nie mam czasu na szukanie tego po internecie napiszę Wam kilka zdań, a Wy mi pomożecie je rozwiązać.

1. Ich gehe jetzt ins Kino.
2. Ich gehe jetzt in die Schule.
3. Ich gehe jetzt zu einem Freund.
4. Ich gehe jetzt zu meiner Oma.
5. Ich esse jetzt Fruhstuck.
6. Ich esse jetzt Mittag.
7. Ich spiele jetzt FuBball.
8. Ich habe jetzt Deutsch.
9. Ich mache Mathe.
10. Ich hore jetzt Musik.
11. Ich treffe mich jetzt mit Freunden.
12. Ich gehe einkaufen.
13. Ich fahre jetzt nach Bus.
14. Ich fahre jetzt nadch Stettin.
15. Ich esse jetzt Abendessen.
16. Ich habe keine Kragt aut zu stegen.
17. Ich hatte grade Polnisch.
18. Ich gehe in einen Laden.
19. Ich esse eine Waffel.

Są to zdania w czasie teraźniejszym.
Chciałbym, abyście mi te zdania przetłumaczyli na język polski, oraz napisali te zdania jeszcze raz w czasie przeszłym i również przetłumaczyli.

Z góry dziękuje,
pozdrawiam.

Patryk1551, dzięki za pomoc. Palladyn Zlosci, okej, nie wiedziałem.
Jeżeli jeszcze ktoś umie napisać te zdania w czasie przeszłym to czekam :D

Patryk1551
08-01-2013, 15:36
Cześć przyjaciele, jako, iż mam pierwszy rok niemiecki w życiu, oraz nie mam czasu na szukanie tego po internecie napiszę Wam kilka zdań, a Wy mi pomożecie je rozwiązać.

1. Ich gehe jetzt ins Kino.
2. Ich gehe jetzt in die Schule.
3. Ich gehe jetzt zu einem Freund.
4. Ich gehe jetzt zu meiner Oma.
5. Ich esse jetzt Fruhstuck.
6. Ich esse jetzt Mittag.
7. Ich spiele jetzt FuBball.
8. Ich habe jetzt Deutsch.
9. Ich mache Mathe.
10. Ich hore jetzt Musik.
11. Ich treffe mich jetzt mit Freunden.
12. Ich gehe einkaufen.
13. Ich fahre jetzt nach Bus.
14. Ich fahre jetzt nadch Stettin.
15. Ich esse jetzt Abendessen.
16. Ich habe keine Kragt aut zu stegen.
17. Ich hatte grade Polnisch.
18. Ich gehe in einen Laden.
19. Ich esse eine Waffel.

Są to zdania w czasie teraźniejszym.
Chciałbym, abyście mi te zdania przetłumaczyli na język polski, oraz napisali te zdania jeszcze raz w czasie przeszłym i również przetłumaczyli.

Z góry dziękuje,
pozdrawiam.

1. Teraz idę do kina.
2. Teraz idę do szkoły.
3. Teraz idę do kolegi.
4. Do mojej babci.
5. Jem śniadanie.
6. Jem obiad.
7. Teraz gram w piłkę nożną.
8. Teraz mam niemiecki.
9. Robię matme.
10. Słucham muzyki.
11. Spotykam się z przyjaciółmi.
12. Idę na zakupy.
13. Nie ogarniam xd Teraz jadę do Bus?
14. Jadę do Szczecina? Nie wiem co to Stettin
15. Jem kolację.
16. ------
17. Miałem tylko polski.
18. Idę do sklepu.
19. Jem gofra.

Albo dobra coś popróbuję.
1 Ich bin ins Kino gegangen.
2 Ich bin zur Schule gegangen.
3 Ich bin zu einem Freund gegangen.
4 Ich bin zu meiner Oma gegangen.
5 Ich habe Fruhstuck gegessen.
6 Ich habe Mittag gegessen.
7 Ich bin Fusball gespielen
8. Nie wiem mam niemiecki, to przeszły jest miałem, więc Ich hatte Deutsch.
9.Ich habe Mathe gemacht.
10. Ich habe Musik gehoren/gehort
Nie jestem pewny co do tych zdań xd

Krul Scorviel Pierwszy
08-01-2013, 21:09
Faszyzm włoski w dzisiejszych czasach(na za 15 min). Google jest bezradne.

Palladyn Zlosci
08-01-2013, 21:12
@up
http://pl.wikipedia.org/wiki/Faszyzm_w%C5%82oski

Niszowy gracz Scorviel
04-03-2013, 22:17
Witam!
Potrzebuje na teraz :D
stawiam piwo ;)
http://img255.imageshack.us/img255/8950/logarytmy.png (http://imageshack.us/photo/my-images/255/logarytmy.png/)

Palladyn Zlosci
07-04-2013, 17:07
Siemka, jutro sprawdzian z matmy z ostrosłupa, a ja mam odpowiedzi. Rozwiąże mi ktoś ?
Grupa 1
Zadanie 1.
Oblicz wysokość i objętość ostrosłupa prawidłowego czworokątnego o krawędzi podstawy 10 cm i krawędzi bocznej 20 cm.
Zadanie 2.
W ostrosłupie prawidłowym trójkątnym promień okręgu opisanego na podstawie ma długość 2√3 cm, a wysokość ostrosłupa 10 cm. Oblicz objętość ostrosłupa.
Zadanie 3.
Objętość ostrosłupa prawidłowego czworokątnego jest równa 108 cm^2 (<- do kwadratu). Oblicz długość krawędzi podstawy tego ostrosłupa, jeśli jego wysokość jest równa 9cm.
Grupa 2
Zadanie 1.
Oblicz wysokosc i objetosc ostroslupa prawidlowego szesciokatnego o krawedzi podstawy 4cm i krawedzi bocznej 10 cm
Zadanie2.
pole powierzchni calkowitej ostroslupa prawidlowego czworokatnego jest rowne 96 cm^2, a pole powierzchni bocznej 60cm^2. oblicz objetosc tego ostroslupa.
Zadanie 3
ostroslup prawidlowy czworokatny o wysokosci 5√3 ma objetosc 50√3^2. Oblicz dlugosc krawedzi podstawy tego ostroslupa.


DAJE REPUTA ZA ROZWIAZANIE 2 RZEDOW.
NA JUTRO! FAST

Santi.
14-05-2013, 22:29
Jesteś na obozie językowym w Angli. Napisz e-mail do kolegi w którym opiszesz warunki panujące na obozie, jakie zajęcia są prowadzone i co robisz w wolnym czasie, poleć koledze ten obuz.


Gdyby ktoś mógł chociaż napisać wersję po polsku, za pomoc z góry dziękówa ;)

Ardianek
13-06-2013, 00:59
Napisz list do kolegi z Anglii, w którym :
* zapytasz go o jego nową szkołę ,
* opowiesz o swojej nowej szkole ( reguły panujące w szkole .. ) ,
* zapytasz o jego nowy pokój ,
* opowiesz o swoim domu , rodzinie ( reguły panujące w doomu ) .

Jak można się domyślić, wypracowanie ma być w języku angielskim :p
Potrzebne ja jutro !! za pomoc z góry dziękuję :)

Christopher
15-11-2013, 13:41
nr1 http://i43.tinypic.com/166b3ts.jpg
nr2 http://i43.tinypic.com/166b3ts.jpg
nr3 http://i44.tinypic.com/23idpwn.jpg