PDA

View Full Version : Zapowied? gry Gothic 4



Death
22-01-2010, 16:25
Na początku ukazały się w sieci informacje o Gothic 4: Genesis. Wielu fanów było oburzonych tym co chcieli nam zaoferować twórcy. Dziś w kilka miesięcy po pierwszych zapowiedziach wiemy natomiast, iż czwarta część serii będzie nosić nazwę Arcania. Otrzymaliśmy także całkiem nowe fakty dotyczące produkcji. Jesteście ciekawi czym przywita nas klasyk gatunku? Zapraszamy do przeczytania nowej zapowiedzi Gothic 4.Pierwszą rzeczą o której muszę wspomnieć to data wydania gry. Otóż według informacji jakie IGN wyciągnął od Spellbound, Gothic 4 ukaże się na naszym rynku prawdopodobnie jesienią 2009 roku. Twórcy czwartej części stawiają ogromny nacisk na optymalizacje kody gry, by nie dopuścić do sytuacji jaka miała miejsce w Gothic 3, gdzie do dziś gra jest niestabilna a jej poprawne działanie graniczy z cudem. Prócz premiery na PC możemy spodziewać się wersji na konsole Xbox 360 oraz PS3 jednak nie jest to jeszcze w stu procentach pewne.

Bezimienny, a raczej jego brak?
Już w momencie pisania pierwszych zapowiedzi wiadomym faktem był brak naszego heroicznego bohatera � Bezimiennego. Deweloperzy za wszelką cenę postanowili oderwać się od korzeni tym samym serwując nam ciekawą przygodę nowym bohaterem, wysyłając starą postać na zasłużoną już emeryturę. Bezimienny pełni teraz rolę króla tyrana, w którego zmienił się po przeżyciu wydarzeń zaprezentowanych w częściach poprzednich. Los który zawsze był mu przychylny odwrócił się od niego. Król postanawia zwiększyć swoje królestwo udając się tym samym do Arcani. Wspomnianej krainie żyje sobie nasz nowych bohater, prawdopodobnie jest on rybakiem, i w wyniku wielu dziwnych okoliczności zostaje rzucony w wir epickiej przygody. Nasz nowy Bezimienny będzie miał za zadanie zaprowadzić spokój w krainie wyzwalając ją z pod rąk tyrana. To w jaki sposób dokonamy tego zależeć będzie tylko i wyłącznie od nas. Otóż jak zapowiadają deweloperzy nowa postać będzie mogła zabić starego króla tym samym zajmując tron, zachęcić Bezimiennego do zmiany swojego zachowania, bądź po prostu nie przejmować się sytuacją. To jak zakończymy naszą przygodę będzie zależeć tylko i wyłącznie od nas.

Od zera do bohatera!
Istota rozgrywki znana nam z poprzednich części nie uległa jednak wielkiej zmianie. Nadal nasza postać przemierza wyspę, wykonując różne zlecenia, które mają wpływ na świat i nastawienie postaci niezależnych w stosunku do nas. Za każde zadanie, zabicie człowieka lub stwora, nasz bohater otrzymuje punkty doświadczenia, a te po przekroczeniu danego progu będą zamieniać się na punkty nauki, które będziemy musieli przeznaczyć na rozwój umiejętności. Gothic 4 zaoferuje nam bardzo rozbudowany system umiejętności w stosunku do poprzednich części. Ogromny nacisk twórcy położyli na system magii, oraz alchemii, które bądź co bądź zostały wcześniej solidnie zaniedbane. Prócz tego nasza postać będzie mogła samodzielnie tworzyć elementy ekwipunku takie jak zbroje, bronie, czy mikstury magiczne.

Pierwszą rzeczą podczas grania, która rzuci nam się w oczy, to zmieniony interfejs użytkownika. Spellbound postanowił uporządkować menu tak, by był jak najbardziej przyjazny graczowi, prócz tego łatwiej będzie nam poruszać się po menu zadań. W praktyce wygląda to następująco: klikając na daną misję, otrzymujemy jej opis, zaznaczony obszar na mapie, gdzie mamy szukać rozwiązania, i podane przedmioty potrzebne do wykonania zadania. Zabieg ten ma pozwolić nam szybko i trafnie szukać rozwiązań, a nie jak to miało miejsce w poprzednich częściach, kiedy danego elementu szukaliśmy po całej mapie, gdyż pomoc w wykonaniu nie była zbyt trafnie sprecyzowana. Gothic mode - taką nazwę będzie nosić wspomniany pomocny interfejs. Nic jednak straconego każdy Pro Player, będzie mógł zrezygnować z udogodnień aplikacji, poprzez wyłączenie wspomnianego trybu. Co ciekawe, pomoc w postaci tego modułu została wrzucona do gry na prośbę niemieckich graczy�

System walki ma być podobny do tych, które znamy z poprzednich części. Im większy poziom doświadczenia naszej postaci, tym większe obrażenia zadajemy. Prócz tego otrzymamy szereg nowych combosów, parowań mieczem jak i tarczą, czy też różne rodzaje ciosów specjalnych. Deweloperzy postarają się położyć ogromny nacisk, na to by gracz nie czuł się znużony ciągłym wciskaniem tych samych kombinacji klawiszy.

Na początku wspomniałem o magii jednak nie opisałem co tak naprawdę będzie nam dane robić. Bezimienny będzie posiadać moc zmieniania pogody, wpływu na porę dnia, rzucania kul ognia oraz innych czarów. Niestety tak naprawdę musimy na razie wierzyć deweloperom na słowo, gdyż umiejętności te nie zostały jeszcze zaprezentowane. Spellbound przy tworzeniu zbroi oraz broni do Gothic 4, udał się do zbrojowni w Austrii, gdzie wykonali wiele zdjęć ekwipunku. Dzięki czemu podczas gry w czwartą część sagi otrzymamy realistyczne uzbrojenie, a element taki jak tarcza będziemy mogli udekorować herbem swojej frakcji. Prawda, że brzmi ciekawie?

Pierwszą rzeczą podczas grania, która rzuci nam się w oczy, to zmieniony interfejs użytkownika. Spellbound postanowił uporządkować menu tak, by był jak najbardziej przyjazny graczowi, prócz tego łatwiej będzie nam poruszać się po menu zadań. W praktyce wygląda to następująco: klikając na daną misję, otrzymujemy jej opis, zaznaczony obszar na mapie, gdzie mamy szukać rozwiązania, i podane przedmioty potrzebne do wykonania zadania. Zabieg ten ma pozwolić nam szybko i trafnie szukać rozwiązań, a nie jak to miało miejsce w poprzednich częściach, kiedy danego elementu szukaliśmy po całej mapie, gdyż pomoc w wykonaniu nie była zbyt trafnie sprecyzowana. Gothic mode - taką nazwę będzie nosić wspomniany pomocny interfejs. Nic jednak straconego każdy Pro Player, będzie mógł zrezygnować z udogodnień aplikacji, poprzez wyłączenie wspomnianego trybu. Co ciekawe, pomoc w postaci tego modułu została wrzucona do gry na prośbę niemieckich graczy� Akcja gry będzie się działa 10 lat po wydarzeniach z trzeciej części produkcji. Nie zabraknie różnego rodzaju lokacji w tym pustyni, stepów, gęstych lasów itd., zmian warunków atmosferycznych, cyklu nocy i dnia oraz tak kochaną przez graczy... magicznej bariery, niestety nie wiemy co ona obejmie. Nie zabraknie także postaci, który pojawiały się w poprzednich częściach w tym starych znajomych naszego bohatera. Prawdopodobnie świat będzie na tyle duży, że do transportu wykorzystamy zwierzęta wierzchowe, co będzie nowością serii. Nie zabraknie także nowych przeciwników do zabicia, mówi się także o tym, że stare potwory nieco zostaną udoskonalone od strony wyglądu, a prócz tych znanych Gothic 4 zaoferuje nam pokaźną liczbę całkowicie nowych bestii.

Gothic 4 zamierza nawiązać audio-wizualizacją do poprzednika. To oznacza, że grafika i jakość muzyki oraz zsynchronizowani spikerzy będą tacy, jakich ich zapamiętaliście z części trzeciej. Możemy zatem liczyć na bardzo realistyczną grafikę, świeży powiew wiatru, liście spadające z drzew. Gra ma wykorzystywać w pełni biblioteki DX10.

Więcej szczegółów dowiemy się z pewnością na tegorocznych targach Game Convention, gdzie Gothic 4: Arcania zostanie zaprezentowany. A jak na razie pozostaje nam czekać. Gothic 4: Arcania rokuje dobrze na przyszłość i widać, iż zmiana dewelopera wcale nie musi wyjść na gorsze. Pomysłów i ciekawostek jest masa, jednak zobaczymy jak Gothic 4 będzie wyglądać w praktyce. Pozostaje nam czekać na rychłą premierę aplikacji.


Źródło: www.cda.pl. (Żeby nie wyszło na plagiat.)
Autor: Kacperex