Jak wiecie na forum jest bardzo mało graczy grających w WOWa, można ich policzyć na palcach, postaram się tym którzy nigdy nie grali w tą świetną gre przybliżyć trochę jej reguły.
Zaczynając od początku, World Of Warcraft, jest grą z największą ilością graczy na świecie (tak Tibia wymięka), jest to gra 3D polegająca na stworzeniu i kierowaniu swojej postaci, podobnie jak w Tibii, lecz tutaj zabawa z "expieniem" kończy się na 80 lvl (aktualny patch*).
Patche:
2.4.3 - tzw. TBC (The Burning Crusade), jest to patch wprowadzający trzecią część terytoriów. Pozwala wbić poziom 60- 70.
3.0.9 - tzw. WOTLK (Wrath Of The Lich King), patch który wprowadza Northrend. Pozwala wbić poziom 70- 80.
W tej chwili najnowszy patch to 3.3.0, większość serwerów by nie naruszać stabilności zostaje póki co na 3.1.3 (WOTLK troszke nowszy).
1. Postać
Na początku postaram się przybliżyć stworzenie postaci w grze.
Będe opisywał według kolorów:
Zielony:
Frakcja - jeden z praktycznie najważniejszych wyborów zanim pierwszy raz wejdziemy do gry. Do wyboru mamy Alliance (Przymierze) oraz Horde (Horda).
Wielu wydaje się, że Horda odgrywa rolę zła w świecie WOWa, nic bardziej mylnego jeżeli przyjrzeć się bliżej fabule można wywnioskować, że całą sytuacje można porównać do Gwiezdnych Wojen, Horda - Rebelia oraz Alliance - Imperium.
Niebieski:
Rasa - w WOW występuje 10 ras, każda ma tzw. racial. Racial jest to umiejętność magiczna/fizyczna która ma pomóc w grze (w większośći przypadków nie dają one wielkich zdolności). Dla głębszych informacji zamieszczam linki pod każdą nazwą.
Ally:
Human (Człowiek)
Dwarf (Krasnolud)
Night Elf (Nocny Elf)
Gnome (Gnom)
Draenei (nazwa własna)
Horda:
Orc (Ork)
Undead (Nieumarły, ale zabić sie da :>)
Tauren (nazwa własna)
Troll (Trol)
Blood Elf (Krwawy Elf)
Różowy:
Jak nie trudno się domyslić płeć. I Krasnoludy i Orkowie i nawet Taureni posiadają kobiety xD.
Jasny Zielony:
Klasa - istnieje 10 klas, każda rasa ma przypisaną sobie ograniczoną ilość klas (nie dotyczy DK).
Klasy:
Death Knight - DPS, (zwarcie)
Druid - DPS, Tank, Heal, DPS Magic (dystans, magiczny, zwarcie),
Hunter - DPS ranged, (dystans)
Mage - DPS magic, (dystans, magiczny)
Paladin - DPS, Tank, Heal, (zwarcie)
Priest - DPS magic, Heal, (dystans, magiczny)
Rogue - Mistrz DPSu, (zwarcie)
Shaman - DPS, DPS magic, Heal, (dystans, magiczny, zwarcie)
Warlock -DPS magic, (dystans, magiczny)
Warrior - Tank, DPS, (zwarcie)
Krótki opis:
Death Knight - DPS, Tank (zwarcie). Przeklęty rycerz śmierci króla Lisza. Wprowadzony w dodatku Wratch of the Lich King. Aby go stworzyć trzeba mieć inną postać już na 55 poziomie. Warto go zrobić i przejść questy klasowe, gdyż są naprawdę ciekawe.
Druid - DPS, Tank, Heal, DPS Magic (dystans, magiczny, zwarcie). Jeśli lubisz biegać zwierzątkami to graj druidem. Ma wiele przydatnych ról (tank, heal, dps, magic dps) i bardzo silny buff Wild, dlatego zawsze znajdzie się dla druida miejsce w raidzie. Moim zdaniem najlepszy heal w grze.
Hunter - DPS ranged, (dystans). Tzw. zoofil. Łapie zwierzątka, a potem wykorzystuje je (nie, nie seksualnie, chociaż nie wiem, nie próbowałem) w swoich niecnych planach. Jest to najszybciej expiąca klasa, gdyż pet robi duże obrażenia i jest świetnym tankiem. Ma masę buffów (regen hp w BM, 10% ap w MM, regen many w Survi), tranq shot, którym potrafi zdjąć enrage niektórym bossom, a także ogromne obrażenia i duży dps.
Mage - DPS magic, (dystans, magiczny) - ogromne obrażenia. W fire potrafi przywalić 8k na TBC, jak jest na WotLK nie wiem, gdyż nie mam maga. Jednak uważam, że najfajniejsze PvP ma właśnie mag
Paladin - DPS, Tank, Heal, (zwarcie) - święty wojownik. Świetny heal, dobry tank, masa aur, ogromnie przydatne buffy (ap, mana, 10% statystyk), a w WotLK także świetny DPS (3 skile -.- i OP pełną gębą)
Priest - DPS magic, Heal, (dystans, magiczny) - bardzo dobry heal. DPS ma raczej słabszy od innych, ale healem jest zajebistym. Często poszukiwany do aren.
Rogue - Mistrz DPSu, (zwarcie) - czy mistrz dps to nie wiem, ale ogarnięty rogue owni wszystkich jak leci. Doskonały do PvP, dzięki wielu umiejętnościom.
Shaman - DPS, DPS magic, Heal, (dystans, magiczny, zwarcie) - silny dps, totemy dające świetne bufy, dobry heal na areny 3v3, gdyż ma chain heal (leczy więcej niż jeden cel).
Warlock -DPS magic, (dystans, magiczny) - tutaj dam Essayowi pole do popisu.
Warrior - Tank, DPS, (zwarcie) - Wojownik. Świetny tank, świetny dps, kilka fajnych (ale krótkich) buffów na hp/ap.
Biały:
Nick postaci, widoczny będzie przez całą grę nad naszą postacią.
Szary:
Wygląd. Fryzura, twarz, kolor włosów etc.
2. Zagadnienia.
Najważniejsza rzecz w grze, bo jeżeli są blokerzy POI i Beho to w WOWie też są odpowiednie rozmówki.
Instancja - jest to miejsce zaludnione przez potwory (moby) np. beast, humanoid, critter, demon, dragonkin, elemental, giant, mechanical, undead, uncategorized creature - na niektóre z nich są konkretne czary u niektóych klas.
Tank - jak już wspominałem "bloker", jest to osoba posiadająca (lub nie) dużo arm, oraz życia. W przeciwieństwie do Tibii w WOWie jest wiele więcej slotów na przedmioty bo aż 15 + bronie, tarcze etc.
DPS - Damage per second jak sama nazwa mówi, zadawanie obraże w jak najszybszym czasie.
Heal - po prostu leczenie
DPS ranged - zadawanie dmg lecz w tym wypadku na dystans magowie, hunterzy itp.
Imba - zajebisty
Pro - zajebisty
Kox - zajebisty
3. Profesje.
Profesja służy do zarabiania oraz ulepszania/tworzenia ekwipunku.
Postaram sie je streścić. W grze istnieją 4 rodzaje opancerzenia: Cloth (Mage, Warlock, Priest), Leather (Rogue, Druid), Mail (Hunter, Shaman), Plate (Death Knight, Paladin, Warrior) mogłem czegoś zapomnieć.
Leatherworking (LW) - robienie przedmiotów Leather, toteż łatek ulepszających wszystkiego rodzaju opancerzenia.
Tailoring (Tailor) - tworzenie rzeczy w dziedzinie Cloth.
Blacksmithing (BS) - tworzenie broni oraz zbroi Plate (W grze występuje wiele rodzaji broni (Two-handed: Mace, Sword, Axe. One-handed: Mace, Sword, Axe . Daggers, Polearms, Staff. Każdy rodzaj broni jest dopasowany do odpowiedniej klasy oprócz Warriora który może nosić co chce)
Alchemy - umożliwa warzenie miktur bardzo przydatnych w walce i nie tylko.
Inscription (Insc) - o tej profesji nie moge powiedzieć zbyt wiele, dzięki niej można napisać "Glyphy" każda postać w grze na 80 lvlu posiada 3 miejsca Major oraz 3 miejsca Minor, na każde miejsce można wstawić jakiś glyph są glyphy Minor (słąbsze nie zawsze potrzebne) i Major (mocniejsze)
Engineering (Engi) - daje nam możliwość budowy okularów każdego typu. Do tego wiele różnych zabawek pirotechnicznych, tak mam na mysli bomby, dynamity i petardy.
Enchanting (Ench) - dzięki tej magicznej profesji możemy zakląć energię w broń lub inne przedmioty i uczynić je mocniejszymi
Skinning (Skin) - Skórowanie. Z każdego rodzaju potworków, które posiadają płyty lub skórę np. Beast można zdejmować skóre by tworzyć z nich rzeczy, łączymy z LW.
Mining (Min) - Górnictwo, wykopywanie skałek potrzebnych do tworzenia rzeczy w BS.
Herbalism (Herb) - jest to zbieranie roślin potrzebnych do warzenia mikstur Alchemii.
Jewelcrafting (JC) - jak sama nazwa wskazuje, jublierstwo. Wytwarzanie pierścionków, naszyjników i kolczyków a oprócz tego gemów, które możemy sobie powkładać do eq żeby mieć lepsze kox hity
Profesje dodatkowe, można mieć wszystkie. Ułatwiają grę.
Cooking - gotowanie jedzenia poprawiającego statystyki gry.
First Aid - możliwość stworzenia bandaży, bardzo dobra rzecz dla Rogali, Warrów, DK.
Fishing - łowienie ryb, ryby można sprzedać lub zrobić z nich coś w cookingu, czasem zamiast ryb może polecieć coś cenniejszego.
4. Statystyki.
Intellect - zwiększa ilość many oraz szansę na uderzenie krytyczne magią
Stamina - dodaje nam życia.
Spirit - regeneracja many i życia co 5 sekund
Attack Power (AP) - siła uderzenia w walce wręcz
Hit Rating - celność, czym więcej tym mniejsza szansa na chybienie
Expertise - zmniejsza szansę, że wróg uniknie lub sparuje twój atak
Parry - większa szansa na sparowanie ciosu przeciwnika
Dodge - większa szansa na unik
Defense - większa szansa na unik/zblokowanie obrażeń/sparowanie
Armor - zmniejsza otrzymywane obrażenia
Resilence - obniża obrażenia i szansę na trafienie krytyczne przeciwnika w ciebie. Używane do PvP.
Block - dla osób, posiadających tarcze większa szansa na zablokowanie ataku
Haste rating - szybszy atak
Crit Chance - większa szansa na uderzenie krytyczne
Spell Power - zwiększanie obrażeń magicznych
Wszystkie powyższe informacje to KOLOSALNE streszczenie gry. To jakby streścić całe życie Michaela Jacksona w słowach "szedł i śpiewał". Żeby na prawde poznać tą grę, trzeba grać.
UWAGA!!!
W temacie, można zadawać pytania dotyczące gry oraz problemów technicznych.
Skąd ściągnąć itp. można dowiedzieć się z 1 postu tematu Quieta
<>KLiK<>
Nie ma tu miejsc na chwalenie się osiągnięciami etc. tego typu posty proszę pisać w "Dyskusji Ogólnej".
Poradnik stworzony i udoskonalany przeze mnie oraz Quieta.